Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Niets bijzonder, gewoon de zoveelste str0ntvlieg maar het toont wat de
450D kan op auto ISO (deze was dus ISO 800).
RAW via Lightroom 2 beta en geen verdere noise reductie.
De Str... is er gelukkig niet maar de vlieg maakt het beeld goed.
Mooie foto
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
ik vraag me af waarom een 450, een 400 en een 350 dit níét zou kunnen? wellicht heb je wel geen kitlens gebruikt ...
Oh, dat zeg ik niet. Alleen werd er in 't begin nogal meewarig gedaan over de 12 MP sensor. Dat die veel te veel ruis zou produceren. Komt daar nog eens bij dat die 12 MP op een 1.6x crop wel fantastisch is, zeker als mijn 2 andere 1.6x crop toestellen slechts 6 & 8 MP zijn. Dat geeft dus enorm veel ruimte om te croppen, niet onbelangrijk in macro. Ik kan dus dubbel zo ver afblijven als vb met een D60 (6 MP) wat dan weer meer dof geeft. Die auto ISO is ook nieuw voor mij.
Lens was de Sigma 180mm macro maar dat heeft met ruis niets te maken hé .
Comment