Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zusterliefde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zusterliefde

Probleem met de ondergrond is dat deze mieren territoriaal zijn: ze weigeren te wandelen op onbekend terrein, en dat om strategische redenen. Dat is namelijk een uitbreiding die ze dan weer moeten kunnen verdedigen. Ze markeren net als honden en katten hun territorium, zover ik weet zijn er geen andere mieren die dat doen.

Ik geef de kolonie balsahout, dat ze makeren, en dat ik daarna gebruik als standaard om uitgekozen individuën op te fotograferen. Wat zou natuurlijker zijn? Een blad of een tak? Dat zou veel meer problemen geven om de mieren te kunnen scherpstellen...Tot nu toe doe ik het dus op deze manier.

Tips altijd welkom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mika Bekijk bericht
      Tips altijd welkom.
      Tip 1

Tip 2

Tip 3

Vriendelijke groet,

Jos

Comment

De mp-e 65 staat al jaren langer op mijn verlanglijstje dan ik mijn huidige toestel heb. Ik vind dat de tijd nog niet aangebroken is.

Ik geraak net niet op die kwaliteit van vergroting, maar of dat nu echt tips zijn qua belichting, achtergrond en scherpte... persoonlijke smaak?

Maar ik neem alles wel mee hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Ik zie ze eerlijk gezegd ook liever hoe Mika ze toont.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Prachtig werk.

En interessante beestjes. Door zo'n foto's wil je opeens weten wat ze aan het doen zijn.

Comment

Prachtig! Macro's die een dergelijk biologisch gedrag tonen, vind ik toch nog altijd dat net ietsje meer hebben.
              Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

Comment

Working...
              X