Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ga voor de derde maar denk dat ze een tikkeltje scherper mogen!
het regeltje dat je bij insecten scherp stelt op de ogen gaat niet zo goed op bij een opname langszij van een slak omdat zijn ogen in diepte uitwijken ten opzichte van elkaar en het centrale lichaam. Stel je scherp in op één oog bij een slak dan dreigt het lichaam onscherp te worden en het andere oog nog veel meer . Hier werd scherp gesteld op het lichaam met reeds een F25 diagrama voor een zo groot mogelijke DOF, maar zelf dan nog krijg je niet alle ogen en lichaamsdelen bij een 1:1 vergroten even scherp.
het regeltje dat je bij insecten scherp stelt op de ogen gaat niet zo goed op bij een opname langszij van een slak omdat zijn ogen in diepte uitwijken ten opzichte van elkaar en het centrale lichaam. Stel je scherp in op één oog bij een slak dan dreigt het lichaam onscherp te worden en het andere oog nog veel meer . Hier werd scherp gesteld op het lichaam met reeds een F25 diagrama voor een zo groot mogelijke DOF, maar zelf dan nog krijg je niet alle ogen en lichaamsdelen bij een 1:1 vergroten even scherp.
Ha nu weet ik waarom ik er dus nog geen scherp genoeg heb gekregen!
Groetjes,Anita Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!
Comment