Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spelen met licht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: spelen met licht.

    oeoeoeoeoeoeoe..........heeeeeeeeeeel mooi!!!!
    Ga ff bloem zoeken....
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

    Comment


    • #32
      Re: spelen met licht.

      Heel mooi gedaan hoor. Je hebt alvast heel mooi gespeeld met dat licht. Lijkt mij trouwens leerrijk.
      SITE: http://www.xraypictures.be
      FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

      Comment


      • #33
        Re: spelen met licht.

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Zo als ik al eerder omschreef heb ik deze ministudio gebruikt.
        Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt. Benodigdheden ; 2


        De bouwlampen heb ik uiteraard niet gebruikt.
        Ik heb een stuk zwartpapier in de bak gelegd daarna het bloemetje bevestigd aan een krokedillenklem met standaard. Daar dit bloemetje bij duisternis sluit heb ik gewacht tot het avond was. In een vrij donkere kamer heb ik toen met heel zacht licht (oude fotolamp van de jaren zestig) zitten te spelen/draaien tot ik het juiste resultaat had.
        Daarna is een goed statief nog het aller belangrijkste.
        mvgr
        antoine200
        Zoals ik al aangaf, erg mooi.

        Het na-maken ga ik natuurlijk niet doen maar het geeft mij in iedergeval veel inspiratie...

        Ik zie dat je een ISO 400 hebt gekozen, heb daarna nog veel ruis moeten weg halen?
        Groet, Marc - Gooijer.nu
        ----------------------------------
        Canon D20 / Sigma 18-200 1:3,5-6.

        Comment


        • #34
          Re: spelen met licht.

          [QUOTE=Marcjuh;1557428]Zoals ik al aangaf, erg mooi.

          Het na-maken ga ik natuurlijk niet doen maar het geeft mij in iedergeval veel inspiratie...

          Ik zie dat je een ISO 400 hebt gekozen, heb daarna nog veel ruis moeten weg halen?[/QUOTE]


          Neen, ik zou ook niet weten hoe ik dat moet doen.
          Ik ben echt een leek in het nabewerken van een foto.
          Croppen, klonen, omzetten naar ZW en onscherpmasker toepassen gaat nog wel maar dan heb je het bij mij ook wel gehad.

          Mijn motto is nog steeds, ik weet het is een oude denk wijze en misschien daarom ook fout, niet goed dan weg ermee.

          Voor mij mag je het gerust nadoen. Dit bloemetje leent zich hier uitstekend voor.
          mvgr
          antoine200

          Comment

          Working...
          X