Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alleen vannacht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alleen vanacht...

    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
    Van waar het kleurverschil tussen 2 & 3, alhoewel de exif hetzelfde vermeldt?
    Lichtbron iets verderaf?
    Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
    kun je misschien een tipje van de sluier oplichten hoe je dit belicht hebt?
    Verschil zit 'm in de plaats en richting van de flits. Bij 2 is er één flits gebruikt met een snuit (gewoon alu folie errond) die in het hart van de bloem gericht is vanuit een positie schuin voor en van boven de bloem (kijk naar de schaduwen). Bij 3 zijn er 2 flitsen gebruikt in 't zelfde vlak van de bloem, ééntje gewoon L ervan en de andere R maar schuin van boven. Beide flitsers zijdelings afgeschermd zodat ze geen licht laten schijnen op de zwarte achtergrond. Bij 1 is er gebruik gemaakt van die flits met alu snuit recht in de bloem gericht en een ander, iets zwakker, om de achterkant van de bloem te verlichten. Ook hier weer er voor zorgend dat de zwarte achtergrond niet belicht werd.
    Nadien nog wat PS werk om o.a. de achtergrond mooi egaal zwart te maken.

    Schetsje setup : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/83924679
    Last edited by hvr_oosterzele; 15 augustus 2007, 09:07.

    Comment


    • #17
      Re: Alleen vanacht...

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Verschil zit 'm in de plaats en richting van de flits. Bij 2 is er één flits gebruikt met een snuit (gewoon alu folie errond) die in het hart van de bloem gericht is vanuit een positie schuin voor en van boven de bloem (kijk naar de schaduwen). Bij 3 zijn er 2 flitsen gebruikt in 't zelfde vlak van de bloem, ééntje gewoon L ervan en de andere R maar schuin van boven. Beide flitsers zijdelings afgeschermd zodat ze geen licht laten schijnen op de zwarte achtergrond. Bij 1 is er gebruik gemaakt van die flits met alu snuit recht in de bloem gericht en een ander, iets zwakker, om de achterkant van de bloem te verlichten. Ook hier weer er voor zorgend dat de zwarte achtergrond niet belicht werd.
      Nadien nog wat PS werk om o.a. de achtergrond mooi egaal zwart te maken.

      Schetsje setup : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/83924679
      Bedankt Hans,
      Je laat blijkbaar niets aan het toeval over...jij hebt bovendien een "volgzame vrouw"
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #18
        Re: Alleen vanacht...

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Verschil zit 'm in de plaats en richting van de flits. Bij 2 is er één flits gebruikt met een snuit (gewoon alu folie errond) die in het hart van de bloem gericht is vanuit een positie schuin voor en van boven de bloem (kijk naar de schaduwen). Bij 3 zijn er 2 flitsen gebruikt in 't zelfde vlak van de bloem, ééntje gewoon L ervan en de andere R maar schuin van boven. Beide flitsers zijdelings afgeschermd zodat ze geen licht laten schijnen op de zwarte achtergrond. Bij 1 is er gebruik gemaakt van die flits met alu snuit recht in de bloem gericht en een ander, iets zwakker, om de achterkant van de bloem te verlichten. Ook hier weer er voor zorgend dat de zwarte achtergrond niet belicht werd.
        Nadien nog wat PS werk om o.a. de achtergrond mooi egaal zwart te maken.

        Schetsje setup : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/83924679


        Hartelijk dank voor deze zeer verhelderende uitleg.... en ook de tekening erbij..

        weer wat bijgeleerd....

        Comment


        • #19
          Re: Alleen vanacht...

          Drie 'bjoeties'
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #20
            Re: Alleen vanacht...

            3 superplaten met mooie details in het wit van de bloem, perfecte achtergrond.
            Mijn voorkeur gaat uit naar foto 3
            BD0723BE

            Comment


            • #21
              Re: Alleen vanacht...

              Wat moeten we daar nog aan toevoegen?
              Mag ik mijn waardering uitspreken 'zonder woorden' ?

              Comment


              • #22
                Re: Alleen vanacht...

                Mooie bloem.

                Comment


                • #23
                  Re: Alleen vanacht...

                  De belichting op zich is al heel wat waard.....dat je het tijdstip moet plannen maakt het nog extra moeilijk. Gaan deze bloemen allemaal ong. gelijkertijd open of duurt het meerdere dagen Van planten of bloemen ken ik helemaal niks
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Alleen vanacht...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                    3 superplaten met mooie details in het wit van de bloem, perfecte achtergrond.
                    Mijn voorkeur gaat uit naar foto 3
                    Ook mijn mening, 3x
                    En bedankt voor uitleg over de opstelling.
                    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                    Comment


                    • #25
                      Re: Alleen vanacht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Gaan deze bloemen allemaal ong. gelijkertijd open of duurt het meerdere dagen Van planten of bloemen ken ik helemaal niks
                      Het openen van de bloem zelf duurt slechts een paar uur maar de juiste avond/nacht plannen waarop dat gebeurt is wél kritisch. Zo heeft die plant al verschillende bloemen gehad deze zomer maar was ik ofwel niet thuis, ofwel had ik het niet in 't oog en heb ik het pas de dag nadien gezien. Vooral omdat ik veel van mijn planten buiten zet in de zomer.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Alleen vanacht...

                        Weer typische HVR..tjes.

                        Voor mij de derde met zijn speciaal licht, precies ietsje warmer

                        Mooi
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #27
                          Re: Alleen vanacht...

                          streling voor het oog , perfect
                          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                          Comment


                          • #28
                            Re: Alleen vanacht...

                            Wederom prachtig.
                            Ook bedankt voor de uitleg. M.n. van 1 en 3 vind ik de belichting erg mooi.

                            Grt.
                            Roevca

                            Comment


                            • #29
                              Re: Alleen vanacht...

                              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              Weer typische HVR..tjes.

                              Voor mij de derde met zijn speciaal licht, precies ietsje warmer

                              Mooi
                              ik zou het niet anders zeggen , topplaatjes in elk geval zoals gewoonlijk
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • #30
                                Re: Alleen vanacht...

                                Tja, weer foto's met heel veel gevoel voor compo en heerlijk licht !!!
                                Knappe platen !!!
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X