Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer enkele vliegers....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weer enkele vliegers....

Ik had dit jaar nog maar weinig beestjes opgenomen. Het werd tijd om weer wat te oefenen. Het zijn niet van de moeilijkste want ze zitten massaal op de bloemen in onze tuin.
    Straks geven ze mooi zomerweer en dan kunnen we er weer echt tegenaan. Hierbij enkele opwarmertjes als oefening:

Frans.

Re: Weer enkele vliegers....

Mooi resultaat
    Wat voor lens heb je hiervoor gebruikt ?
    Canon EOS 400D - Canon EFS 18-55mm - Sigma 18-200mm DC OS - Sigma UV - Lowepro Orion Trekker II

Comment

3 prachtexemplaren.
      Rond welke sluitertijden zit je ong.?.....ze lijken bevroren in de lucht te hangen.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

knap gedaan drie hele mooie
        nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          3 prachtexemplaren.
          Rond welke sluitertijden zit je ong.?.....ze lijken bevroren in de lucht te hangen.
          Ik wou dezelfde vraag stellen.
          Frans beschermt blijkbaar ook zijn exif!

Voorkeur voor één en twee!
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

De gebruikte lens is de Nikon AF105/2.8Dmicro. Het gebruikte diafragma is altijd F29 om voldoende dieptescherpte te hebben. Omdat je met het omgevingslicht niet voldoende hebt om de vleugels te bevriezen gebruik ik 2 flitsen manueel op 1/64 power ( power mag ook niet te groot zijn omdat de flashtijd anders te groot is.)

Sluitersnelheid speeld geen rol omdat de flitsen het werk doen. Maar deze is 1/250 sec. De camera is de D200 maar dat maakt weinig verschil. ISO100 wordt altijd gebruikt bij mijn opnames.

Voila, alle instelgegevens zijn er....

Ik vind de mooiste ook in de volgorde van mijn posting, maar vergeet niet dat vliegen opnemen in de vlucht vele moeilijker is dan de klassieke hommels en zweefvliegen. Ook zijn vliegen nogmaals kleiner en hoe closer je wilt opnemen hoe sneller ze uit beeld verdwijnen en hoe minder dieptescherpste je overhoud.

Comment

Frans, dit is weer door en door top!

mvg,

Roland

Comment

Mooie reeks. Tweede

Comment

Ik zie nu past echt goed op de eerste foto hoe mooi bol eigenlijk die vleugels wel staan. Deze zweefvlieg was aan het opstijgen, een poze die ik bijna altijd gebruik omdat die betere positioneering toelaat. Wij zijn gewoon dat we vleugels volldig vlak zien maar door de opwaarse kracht die ontstaat lijken mij de vleugels een bolle vorm aan te nemen.

Comment

je eerste
                    mvg,
                    Ludo V.

Comment

Je "vliegers" vind ik schitterend maar je achtergrond .
                      Mijn gedacht hè

Desalniettemin

Comment

Knap, knap

Ik deel wel de mening over de achtergrond.
                        Maar daar vind je zeker wel iets op
                        Meer foto's op mijn website

Comment

Geweldig! Echt super goed gedaan!
                          http://www.freewebs.com/darklightning300
                          http://www.myspace.com/kristiencools

Comment

Even terugkomen op de achtergrond. Daar moet ik idd nog heel wat aan werken. Iedereen die dergelijke type opnames wilt maken weet hoe zwaar het achtergrond probleem is. Ik blijf eraan werken hopende op een betere oplossing. Als ik mijn priciepes van opnames in de vrije natuur wil behouden zonder marteling van de beestjes vallen heel veel alternatieven weg. Een studio bouwen en de beestjes gevangen nemen om dan gedwongen vluchten te laten uitvoeren geef je de meest spectaculaire beelden met ideale achtergronden. Maar dit is voor mij geen aanvaarbare oplossing.

Momenteel werk ik aan de opbouw van 2 nieuwe extra groene 10 mW lasers die mij helpen positioneren in de field. De achtergrond wordt hierbij ook aangepast. Het gewicht mede door de achtergrond aanpassingen en het extra flash vermogen hiervoor brengt het totaal gewicht op 8 kg die je enkele uren aan een stuk moet dragen. Opnames moet ik alleen maken, een helper zou enorm veel extra mogelijkheden geven. Vliegende beestjes zitten niet stil, een statische opstelling in niet werkbaar zonder studio.

Maar we blijven werken, iedere aanbeveling wordt zoveel mogelijk bijgewerkt wat dan weer tot betere resultaten moet leiden.

Comment

Knap zeg, zo in volle vlucht!
                              (En chapeau voor de technische kunde en alle moeite die je erin steekt! )
                              Imagination is intelligence having fun.
                              Piep!

Comment

Working...
                              X