[ En ik kijk uit naar het topwerk dat die Nerdifant hier zal presenteren, hopelijk zonder insecten als onderwerp ]
Inderdaad totaal iets anders, en nog best geslaagd
Toch hou ik het liever levend die saaie insecten foto's vergen meestal toch heel veel moeite als je gaat voor topplaten, met uitzondering van pendragon en consorten die blijkbaar de gave bezitten om in elke foto iets boeiends neer te zetten is het voor het merendeel echt zoekwerk naar de juiste compo scherpte Bg belichting enz. zeg maar het juiste beestje op de juiste plaats op het juiste moment, ook het gevoel deze soms schuwe zeldzame diertjes te benaderen en te kunnen aanschouwen geeft voor mij een meerwaarde.
Toch kijk ik uit naar Uw verder werk, en kan ik dergelijk materiaal zeker appreciëren
mvg Luc.
Ah ... Eindelijk iemand die mijn oproep volgt ... 't is alleen geen macro foto, eerder een stilleven
Licht is trouwens fout. Geen sfeer. Als je iets macabers wilt tonen dan gebruik je zwak strijklicht (kijk eens naar de film Nosferatu, waar ze knekels in het juiste licht tonen).
Dus goed idee, slechte uitvoering ...
Marc
En toch Marc, moet ik hier nog eens op reageren. Je vraagt meer originaliteit, maar toch vindt je dat mijn foto meer zou moeten beantwoorden aan wat algemeen aanvaard wordt als macaber. Strijklicht en Nosferatu van de jaren stillekes als voorbeeld. Een eng beest moet blijkbaar ook eng geportreteerd worden volgens jou. Sorry Marc, maar on-origineler kan in feite bijna niet.
Originaliteit zou bijvoorbeeld geweest zijn mocht ik er in geslaagd zijn om dit dit diertje er werkelijk lief te doen uitzien. Omringd door frisse kleurtjes, poserend in het volle daglicht, tussen de bloemetjes en de dartele bijtjes. Dat zou origineel geweest zijn.
'tja doe maar op.
Ik heb geen zin meer om don quichotte te spelen. Ik ga me wijden aan mijn opdracht dan mijn tijd hier te verprutsen.
Je bent meer dan welkom op dit forum Nerdifant. En je suggesties en kritieken zijn dat ook.
Vergeet echter niet dat zowat iedereen hier fotografeert als hobby en dat iedereen zijn geliefkoosde onderwerpen heeft. Om daarna zijn of haar persoonlijke beste foto's in showcase te posten. Gewoon voor de lol of om er positieve of negatieve kritieken op te krijgen.
Als je hier komt binnenvallen als een missionaris die de mainstream in deze rubriek maar saai vindt dan valt het te verwachten dat dit wat wrevel opwekt. Als je jezelf dan nog Don Quichotte vindt omdat velen zich blijkbaar niet geroepen voelen om van onderwerp te veranderen omdat jij dat wenst ... dan ben je misschien je tijd wel aan het verprutsen.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Maar geen duizend Nerdifants gaan mij opleggen welke onderwerpen ik in beeld breng.
Wat niet wil zeggen dat je oproep op zich niet boeiend is. Ik weet niet hoelang je BD al volgt maar meerdere fotografen komen hier uit de hoek met boeiende macrofotografie die niets met insecten te maken heeft.
Misschien de volgende keer eens nadenken hoe je een oproep formuleert? Je zou dan wel eens meer succes hebben dan nu.
Je bent meer dan welkom op dit forum Nerdifant. En je suggesties en kritieken zijn dat ook.
Dit gevoel heb ik echt niet. Sorry. Kijk maar in dit draadje: er wordt meer gesproken over Nerdi (als ie het beter kan waar blijft ie dan) dan over het onderwerp dat gepost is - waar ik mijn eerlijke mening heb over gegeven heb en een suggestie om iets beter te doen.
Ik kan niet winnen, wat ik ook zeg. Ofwel ben ik arrogant of wel ouderwets of wel niet vakkundig enz. So be it.
Als je hier komt binnenvallen als een missionaris die de mainstream in deze rubriek maar saai vindt dan valt het te verwachten dat dit wat wrevel opwekt. Als je jezelf dan nog Don Quichotte vindt omdat velen zich blijkbaar niet geroepen voelen om van onderwerp te veranderen omdat jij dat wenst ... dan ben je misschien je tijd wel aan het verprutsen.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Maar geen duizend Nerdifants gaan mij opleggen welke onderwerpen ik in beeld breng.
Hier kan ik niet anders dan voor 200% achter staan.
Ik had me voorgenomen me niet te moeien, maar Pendragon slaat hier wel de nagel op de kop : de inhoud mag mss terecht zijn, als de verpakking afstoot verkoop je je product niet. Om maar te zeggen dat je ongenuanceerde manier van uitleggen (sic) meer mensen irriteert dan aanstaat.
Los daarvan blijf ik dit een knappe plaat vinden
Comment