Chronisch tijdsgebrek weerhoudt er mij momenteel van om te fotograferen en/of actief te zijn op BD. Maar om het toch niet helemaal af te leren hierbij een foto uit het archief van de voorbije weken. In deze foto heb ik geprobeerd om dat typische licht net na een fikse regenbui te vangen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Een nat archiefje
Collapse
X
-
Een nat archiefje
Chronisch tijdsgebrek weerhoudt er mij momenteel van om te fotograferen en/of actief te zijn op BD. Maar om het toch niet helemaal af te leren hierbij een foto uit het archief van de voorbije weken. In deze foto heb ik geprobeerd om dat typische licht net na een fikse regenbui te vangen.Labels: Geen
-
-
Re: Een nat archiefje
Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk berichtHoe slaag jij erin de achtergrond zo mooi egaal te houden, heb je daar soms een truukje voor?
Deze foto is in mijn tuin gemaakt en het grijze komt van een oude scheidingsmuur die op ongeveer 3 meter van het onderwerp staat.
Comment
-
Mooi,scherp, aangename compo en die beoogde sfeer zit er voor mij wel in
Comment
-
Je foto's verbazen me iedere keer . . . deze lijkt wel driedimensionaal, je kan hem als het ware bijna van het scherm plukkenThere is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk berichteen 180mm macro + lage dof + aandacht voor de achtergrond (= je standpunt zo kiezen dat er weinig of geen storende elementen zijn). Desnoods gebruik je een schaartje om een storende stengel op de achtergrond weg te knippen. Héél voorzichtig natuurlijk of je onderwerp kiest het hazenpad. Wat vaak gebeurd trouwens.
Deze foto is in mijn tuin gemaakt en het grijze komt van een oude scheidingsmuur die op ongeveer 3 meter van het onderwerp staat.
Hier zal ik de volgende keer proberen rekening mee te houden. Probleem bij mij is dat (deels uit onervarenheid) ik mij steeds probeer evenwijdig te plaatsen met de juffer en dat ik daardoor alle aandacht voor storende elementen in de achtergrond vergeet
En die achtergrond is, dat is duidelijk, even belangrijk in macro. Enfin, we leren elke dag bij
BD0723BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk berichtDank u,
Hier zal ik de volgende keer proberen rekening mee te houden. Probleem bij mij is dat (deels uit onervarenheid) ik mij steeds probeer evenwijdig te plaatsen met de juffer en dat ik daardoor alle aandacht voor storende elementen in de achtergrond vergeet
En die achtergrond is, dat is duidelijk, even belangrijk in macro. Enfin, we leren elke dag bij
Macro is de optelsom van goeie techniek, juiste keuze van dof en belichting, evenwijdigheid met het onderwerp (hoeft natuurlijk niet altijd), aandacht voor de achtergrond (en die moet absoluut niet altijd egaal te zijn, ik heb iets met achtergronden die de omgeving van het onderwerp suggestief weergeven), goed camerastandpunt, een portie geluk, ervaring en véél geduld. En natuurlijk niet vergeten om voor het afdrukken nog een goeie compo te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtJe foto's verbazen me iedere keer . . . deze lijkt wel driedimensionaal, je kan hem als het ware bijna van het scherm plukken
mvg,jacky'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk berichtDesnoods gebruik je een schaartje om een storende stengel op de achtergrond weg te knippen. Héél voorzichtig natuurlijk of je onderwerp kiest het hazenpad. Wat vaak gebeurd trouwens.
On topic, de foto is zoals gebruikelijk weer prachtig
Comment
Comment