'k Heb geprobeerd om de vorming van een bonsai in beeld te brengen door te focussen op de draden die gewone bomen dwingen tot dwerggroei. En is het volgens jullie gelukt
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
bonsai
Collapse
X
-
-
Re: bonsai
Je 2é VickyCanon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153
Comment
-
Hé Vicky, dat zie je niet vaak hier, leuk. Die draden die zijn er om te takken te vormen, te buigen in een bepaalde stand, die de boom meestal ouder doet lijken (takken naar beneden buigen). Vooral bij naaldbomen is dit een veel gebruikte methode. Je bedraadt de tak, waarvan je de vorm wil verbeteren, daarna buig je hem in de gewenste positie. Zo laat je hem hoogstens een jaar staan (anders groeien de draden in), je haalt de draad er af en de tak blijft staan in die stand.
De boom klein houden gebeurt door snoei, ook wortelsnoei. Het is een Larix.
Bij foto 2 en 3 is je doel het best bereikt, omdat je hier ziet dat de takken door de draden veranderen van positie.Last edited by Christianne; 2 juni 2007, 21:00.
Comment
-
-
-
moet er normaal nx tussen de draden en de boom? in mijn boekje staat dit toch zo , om de boom niet te beschadigen.
over de foto's , het betere werk![CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]
Comment
-
Goed weergegeven Vicky...
Kan zo in een cursus "bonsaï"...een passie die ik ook jaren heb beoefend
Vraagt héél véél tijd en ...engelengeduld...maar dat wordt na jaren beloond!
Als ik "ooit eens 5 minuten tijd heb, dan begin er terug eens aan..."D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Comment
-
Bedankt iedereen
@ Christianne : Bedankt voor de info. De draden zijn idd voor de vormgroei en niet voor de dwerggroei.
@ Aquarius : Deze hobby had ik van jou niet verwacht En 'k denk dat je meer dan 5 minuten tijd moet hebben als je wat resultaat wilGroetjes Vicky
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk berichtEr zijn hier kenners bezig: Christianne kent precies wat van bonsai's
Vicky, nr2 heeft voor mij de mooiste compo.
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk berichtGeen gemakkelijke opdracht die je jezelf gaf, maar prima gelukt
Comment
Comment