Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb de indruk dat het scherptevlak niet helemaal lekker ligt. Ik denk dat het vlak een beetje te veel naar voren ligt. Heb je de foto nog iets verscherpt na het verkleinen ? Het lijkt alsof dat nog moet gebeuren....
De compo had voor mij wel iets anders gemogen. Ik denk dat als de paddestoel meer naar links onder zoe staan, en misschien vanuit een lager standpunt, dat dan de foto wat interessanter zou kunnen worden....
Ik heb de indruk dat het scherptevlak niet helemaal lekker ligt. Ik denk dat het vlak een beetje te veel naar voren ligt. Heb je de foto nog iets verscherpt na het verkleinen ? Het lijkt alsof dat nog moet gebeuren....
De compo had voor mij wel iets anders gemogen. Ik denk dat als de paddestoel meer naar links onder zoe staan, en misschien vanuit een lager standpunt, dat dan de foto wat interessanter zou kunnen worden....
Pas op met lens onscherpte weg te halen met USM Je krijgt redelijk snel een soort halo langs de contrastrijke delen. Ik zag ook dat je JPG nog in het profiel staat van de kleur ruimte van Nikon. In dit geval scheelt het niet zoveel, maar vaak kun je je foto's beter even omzetten naar Srgb.
heel mooie opname, ik vind het mooi gedaan om de achtergrond van scherp naar onscherp te laten gaan, is ook uitzonderlijk om nu al paddestoelen te zien
Comment