Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ondanks het harde licht aangenaam om te bekijken, sprankelende kleuren en goed scherp. 'k Vind de tweede het best, heeft een iets mooiere achtergrond. Doe zo voort zou ik zeggen
PS: het is geen libel, het is een juffer, met name een vuurjuffer. Libellen zijn iets groter, vouwen de vleugels niet samen in rust en de ogen staan dichter bij elkaar.
De enige lichtbron bij deze twee foto's is de zon, en dan ook nog 's vol op de middag.
Stel, ik had een externe flitser met diffuser op mijn camera, had ik daarmee betere resultaten/zachter licht bereikt?
dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... want als ik macro's ga maken dan ga ik 'meestal' in de ochtend of laat in de middag dan zijn de beestjes vaak wat makkelijker te benaderen (vooral in de ochtend is mijn ervaring) en dan is het licht ook iets minder hard en als ik dan toch overdag ga dan let ik o.a. ook op de lichtval (niet te hard) .. Dus als een beestje volop in het zonlicht zit en ik zie met mn ogen dat het te hard licht is dan maak ik de foto meestal niet...
Misschien dat andere hier een beter advies in kunnen geven, maar dit is wat ik zo ongeveer doe..
dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... want als ik macro's ga maken dan ga ik 'meestal' in de ochtend of laat in de middag dan zijn de beestjes vaak wat makkelijker te benaderen (vooral in de ochtend is mijn ervaring) en dan is het licht ook iets minder hard en als ik dan toch overdag ga dan let ik o.a. ook op de lichtval (niet te hard) .. Dus als een beestje volop in het zonlicht zit en ik zie met mn ogen dat het te hard licht is dan maak ik de foto meestal niet...
Misschien dat andere hier een beter advies in kunnen geven, maar dit is wat ik zo ongeveer doe..
en dat doe je goed.
Pose van nr2 is voor mij de mooiste.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment