Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Op een goed moment vastgelegd. Bij mij ziet de bij er toch scherp uit, de krabspin wat minder. Inderdaad spijtig van de reflecties op de vleugels en de overbelichting. Leuk detail zijn de vliegjes op de bij. Zouden dit ramptoeristen of parasieten zijn?
Bedankt voor de reacties. Toch ben ik zelf vrij tevreden met deze foto, gezien de omstandigheden. Ik heb deze gemaakt vanuit de losse hand, met mijn 350D voorzien van een M42 macrobalg (met adapterring M42 naar Eos EF) en een 'antiek' Pentacon 50 mm 1:1.8 objectief. Scherptediepte is natuurlijk zeer klein (daarom is de bij scherper dan de krabspin) omdat ik het diafragma niet zo ver kon dichtdraaien als ik wou. Dit was één van de eerste foto's die ik met die opstelling maakte, en voor 'in the field' werk is het echt niet ideaal. In lab-omstandigheden ben ik later tot veel betere resultaten gekomen, zal daar later ook wel iets van posten...
Comment