Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kijk eens diep in mijn ogen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kijk eens diep in mijn ogen.

Oorspronkelijk geplaatst door Carojoke Bekijk bericht
    Echt heel knap. Ik sta telkens versteld van je macro's .

Gebruik je meestal een statief?
    Ik ken de MPE 65 helemaal niet maar wat was de werkafstand van deze foto.
    Ik merk dat je toch een mooie dof erop nahoudt met F14.

Wil ik met de nikon 105 en tc1.7 zulke dof dan moet het diafragma dicht of de afstand groter...

Gr

Hans
    Geen statief .....werkt niet voor mij. Het duurt te lang om op te stellen en is zelden flexibel genoeg om op kleinere of moeilijke hoeken te komen.
    De scherpte diepte is niet echt dieper dan met andere lenzen je moet gewoon zorgen dat de focus op de juiste plek zit. In deze foto net voor de ogen zodat ook de voorste pootjes er scherp op staan.

De werkafstand was vermoedelijk 6 - 7 cm ( 1,5:1 vergroting). Ik probeer zoveel mogelijk foto's te maken voordat de insecten wegkruipen of vliegen.

Met een 105 mm macro lens +1.7x tc op een 1.5 crop camera haal je makkelijk 2:1 vergroting. Het moet dus mogelijk zijn met wat oefening om deze foto's te maken. Vooral veel mee bezig zijn is de reden waarom het na wat tijd ook beter lukt. Het diafragma moet je dicht knijpen om veel scherpte diepte te halen minstens f11...... maximum f16-f18. Na f16 gaat de kwaliteit van de lens snel dalen.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Re: Kijk eens diep in mijn ogen.

Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
      Mo vent toch

Idem dito!

Mvg,

Comment

Working...
      X