Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vandaag dit beeste gezien, zag er uit als een bij maar dan zwart met wit.
Het beeste was zich in het zand aan het ingraven.Zou niet weten welk beestje dit juist is.
mvg
Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX
geen gemakkelijke foto om het van af te leiden.
maar op basis van wat ik zie, zou ik denken dat het een zandbijtje is. En een gok is Andrenidae cineraria (gn nederlandse naam). (Ik heb de foto vergeleken met een plaatje in de nieuwe insectengids ).
Volgens ik op internet gevonden heb zijn de bijen zelf niet zeldzaam (zitten soms met duizende bijeen) maar wel dat je ze niet zo dikwijls ziet, dus zal jij geluk hebben (of ongeluk) dat je een nest in je tuin hebt maar ja ik ben ook geen insecten kenner he , zeg hier maar wat ik van internet haal
Comment