Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

daar is de wolzwever weer ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • daar is de wolzwever weer ...






    bij de 2de een beetje bewegingsonscherpte ... het beestje zat stevig trillend in de aarde te ploeteren ...
    nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
    www.kunjo.be

  • #2
    Re: daar is de wolzwever weer ...

    Nog nooit gezien dit beestje, voor mij nr 1 hier
    Die lange 'bek' vooraan, is dat om in de grond te woelen, of voor honing op te zuigen of om te steken
    Dus, waarvan leeft dit diertje ?
    BD0723BE

    Comment


    • #3
      Re: daar is de wolzwever weer ...

      Fascinerend beestje! Ik ga er eens voor moeten uitkijken, nog nooit gezien.

      Hoe groot zijn ze ongeveer? Iets als een hommel?
      Birdwatching ... it's a way of life!

      http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

      Comment


      • #4
        Re: daar is de wolzwever weer ...

        Mooi gedaan, ik hoop dat ik nooit die prikker tegen zal ontmoeten.

        Mvg Jasmine
        Update12/05/10
        BLOG
        Leica M9/Fuji X 100s/phone

        Comment


        • #5
          Re: daar is de wolzwever weer ...

          heb eens opgezocht ...
          beestje is de grootte van een hommel / uitsteeksel op kopken is om honing te 'zuigen' / heeft geen angel dus kan niet steken / kan ter plaatse blijven hangen zoals een kolibri - 300 slagen per minuut ... Dit is de tweede keer dat ik dit beestje zie ... ze komen vooral naar buiten in het voorjaar
          nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
          www.kunjo.be

          Comment


          • #6
            Re: daar is de wolzwever weer ...

            mooie foto's van een zeer knappe vliegesoort ! wel ongewoon om hem zo op de grond te zien;

            Comment


            • #7
              Re: daar is de wolzwever weer ...

              heb dit beestje enkele dagen voor het eerst gezien toen het als een kolibri honing aan het drinken was , zie vorig topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=154346
              nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
              www.kunjo.be

              Comment


              • #8
                Re: daar is de wolzwever weer ...

                het beestje vloog net boven de grond en zette zich nu en dan neder ... telkens hevig trillend ... eitjes leggen ? eitjes bedekken met aarde ? er waren ook andere bijtjes in de buurt die ook zeer actief waren in de aarde ...
                nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
                www.kunjo.be

                Comment


                • #9
                  Re: daar is de wolzwever weer ...

                  Het lijken wel fluffy pinguin vliegjes als je ze zo trekt.
                  Knap scherp ook hoor . Kan me bijna niet inbeelden dat ze ooit stilzitten ...
                  Nature close - up :
                  http://intruigingnature.photodeck.com//

                  Comment


                  • #10
                    Re: daar is de wolzwever weer ...

                    Eerste heel leuk! Zitten die hier bij ons in belgie?
                    Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

                    Comment


                    • #11
                      Re: daar is de wolzwever weer ...

                      De grote wolzwever is hier in België een gewone vliegensoort hoor. Ze ontwikkelt zich parasitair op bepaalde bijenlarven (Osmia's als ik het goed voor heb). Ik zie hem al enkele dagen op speenkruid, judaspenning, vergeet-me-nietje en nog een die ik niet ken. Deze vlieg is dus niet kieskeurig denk ik. Als je ze wat observeert zie je ze wel af en toe zitten. Toch wel een bijzondere vlieg vnd ik. Ow ja, goede foto's trouwens .

                      EDIT: ik heb het eens opgezocht en ze ontwikkelt zich inderdaad in bijenlarven, meer bepaald in zandbijen (Andrena's) dus geen Osmia's.

                      Jorgen
                      Last edited by Jorgen_R; 6 april 2007, 08:45.
                      Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: daar is de wolzwever weer ...

                        Fascinerende foto's van een beestje dat we waarschijnlijk allemaal al gezien hebben maar gemakkelijk verwarren met een hommel bij een vluchtige oogopslag
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: daar is de wolzwever weer ...

                          'k Denk dat 'k dat mooie beestje nog nooit gezien heb.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment

                          Working...
                          X