Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formica Rufa, aan het vechten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Formica Rufa, aan het vechten?

Heb serieus afgezien om hier ook maar 1 deftige shot van te maken... Niet zo simpel als je het mij vraagt... Ik hoop dat onderstaan plaatje jullie kan bekoren, want heb midden in een nest gelegen om dit op mijn sensorke te branden.

De behaarde rode bosmier (Formica Rufa) graaft typische, deels bovengrondse nesten en staat bekend als een agressieve soort; bij verstoring kruipen duizenden woedende mieren op de verstoorder af die het vrijwel altijd aflegt en wegvlucht, al is hij nog zo groot. Heb enkele malen mogen spurten....

Genomen met de sigma 50mm
    F:13
    1/350

Formica Rufa

Lid van de tot de kevers behorende familie Coccinellidae

Last edited by sevendust; 4 april 2007, 18:42.
    Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

Re: Formica Rufa, aan het vechten?

ik ga voor de derde.... leuke foto....

Comment

Ik ook,zonder twijfel.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

en ik , ik ga voor de 1ste mooi vastgelegd zeker met leuke dof. Moet ik ook eens gaan proberen.

2de heeft iets surrealistisch ik ben er nog niet echt uit of dit nu goed of slecht is. (vooral het facetoog)

3de vind ik de scherpte net iets verkeerd liggen ( en je kan het wel als ik je mieren bekijk)
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

De mierenfoto vind ik heerlijk
          Heel speciaal van DOF en zalige kleuren ! En de actie wordt knap weergegeven ! Een specialleke !
          Greetz, Kariboe

P.S. De foto van de vlieg is veels te hard
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

De mieren zijn niet aan het vechten maar wisselen voedsel uit.
            Een mier heeft twee magen, één voor zichzelf en één voor gemeenschappelijk gebruik.
            Niet alle mieren hebben als taak om voedsel te zoeken.
            Een mier die aan het nest werkt krijgt zo voedsel van andere mieren.
            Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
            EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign Bekijk bericht
              De mieren zijn niet aan het vechten maar wisselen voedsel uit.
              Een mier heeft twee magen, één voor zichzelf en één voor gemeenschappelijk gebruik.
              Niet alle mieren hebben als taak om voedsel te zoeken.
              Een mier die aan het nest werkt krijgt zo voedsel van andere mieren.
              Bedankt voor deze verheldering
              Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

Comment

Working...
              X