Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kiwi
Collapse
X
-
-
Re: Kiwi
heel leuk idee en gedaan, alleen vind ik dat dit haarscherp hoort en dat istie nou net niet.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Ik vind hem wel mooi, ook iets dat ik al lang wil proberen. Scherpte kon inderdaad iets beter, maar ik vind het zeker niet slecht. Kan je even uitleggen hoe je zo een lichtbak in elkaar steekt ? Thanks.Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
Mijn foto's
Mijn blogje
Comment
-
Je hebt wel iets te vlot met het gommetje omgesprongen, achtergrond links kan je heel goed een wit vlak zien.
Niet zo netjes afgewerkt dus.
Maar het blijft mooi om zien, zo'n doorbelichte kiwi.Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC
Comment
-
Hij mocht inderdaad scherper.........maar hoe in godsnaam krijg jij dat allemaal wit op de achtergrond? Ik heb ook zo'n ministudio gemaakt en krijg de achtergrond niet zo wit.
Heb er twee bouwlampen van 550 watt op staanEen dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...
Comment
-
Ben een beetje beschaamd na Kartix zijn (terechte) opmerking over dat gommetje. Ik moest echter al schuin over mijn scherm kijken om het op te merken.
Dit is dan ook meteen het antwoord op de vraag van knofje: de achtergrond krijg je zo wit door het gommetje te gebruiken bij Photoshop.
Mijn 'lichtbak' bestaat uit een plat liggende kartonnen doos met een 30W TL-lamp er in. Daar een glas over en een stuk wit papier, overige lichten doven, en je bent er klaar voor. Het gommetje was vooral nodig omdat ik de structuur van het papier zag.
Na de opmerkingen over het gommetje en gebrek aan scherpte, heb ik een andere foto bewerkt met PS en BD-sizer op 20% gezet.
Lens Focal Length: 70,00 mm ()
Shutter Speed: 2/5 sec
F-Number: F16,0
ISO: 100
Compensation: EV 0/10
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk berichtLens Focal Length: 70,00 mm ()
Shutter Speed: 2/5 sec
F-Number: F16,0, en het is geen macro. Met F/5.6 of iets in die trant zou je toch al genoeg DOF moeten hebben.
Comment
-
Comment