Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nummer 1 is door de compo de betere in mijn ogen, al mis ik voor pure macro een beetje algemene scherpte bij alledrie.
Inderdaad, ik mis ook wat scherpte. Toch een leuke oefening, want die mieren zijn niet gemakkelijk vast te leggen...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ben het volledig mee eens dat ze nog wel scherper hadden kunnen zijn. (viel thuis toch weer tegen toen ik de foto's terugzag op de pc monitor en da's niet de eerste keer... )
't Viel me dan ook niet mee om ze goed vastgelegd te krijgen, ze bewogen toch behoorlijk snel. Maar al met al ben ik toch niet geheel ontevreden met het resultaat, maar ga zeker nog es terug binnenkort om het nog eens opnieuw te proberen.
Het hoeveelheid licht dat ik had viel wel nogal tegen. 'k Had echt de flitser erbij nodig, maar die ik moet zeggen, de flits op de camera bevestigd werkt niet geweldig 1 op 1 flitst die echt over het object heen. Wanneer ik mn teleconverter ertussen plaats gaat het wel beter, maar verlies ik weer scherpte. Ik denk dat ik binnenkort maar es hier naar ga kijken. Maar als iemand nog een goedkopere oplossing weet om mn flitser zo voor mn lens te krijgen, hoor ik het héél graag. (de aanschaf van de K10D heeft namelijk toch wel een behoorlijk gat in mn budget geslagen)
Het hoeveelheid licht dat ik had viel wel nogal tegen. 'k Had echt de flitser erbij nodig, maar die ik moet zeggen, de flits op de camera bevestigd werkt niet geweldig 1 op 1 flitst die echt over het object heen. Wanneer ik mn teleconverter ertussen plaats gaat het wel beter, maar verlies ik weer scherpte. Ik denk dat ik binnenkort maar es hier naar ga kijken. Maar als iemand nog een goedkopere oplossing weet om mn flitser zo voor mn lens te krijgen, hoor ik het héél graag. (de aanschaf van de K10D heeft namelijk toch wel een behoorlijk gat in mn budget geslagen)[/QUOTE]
Zie de flitsverzachter van rupselkopke hier ergens op het forum! Hoeveel kost 1 blad A4 papier? werkt echt goed!
Comment