Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Libellen zomer 06

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Libellen zomer 06

Het is nog wat wachten op de nieuwe generaties, maar hier zijn toch een paar libellen van vorige zomer:

Mvg,
    Thierry
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Re: Libellen zomer 06

3 mooie platen waarbij ik nr 2 toch wel iets speciaals vind hebben..

Comment

Drie heel mooie platen, de derde super kleuren
      Knap.

Mvg Jasmine
      Update12/05/10
      BLOG
      Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

nummer twee
        wat zit erlangs? of heeft de libelle iets gevangen?
        vindt hem super qua kleur en compo.
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Die tweede is waarschijnlijk één die net uit de pop kwam gekropen waardoor je er zo dicht bij kon? Zat nog te drogen ofzo?
          In elk geval een superplaat!

Wat niet wil zeggen dat de andere twee niet goed zijn, knallers van foto's!
          Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Je derde
            mvg,
            Ludo V.

Comment

Mooie serie....al zie ik de eerste en tweede net iets liever omdat er meer details zichtbaar zijn.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Heel mooi,ik kom steeds terug op je eerste.Heerlijke plaat
                www.markvanderwalle.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                  Die tweede is waarschijnlijk één die net uit de pop kwam gekropen waardoor je er zo dicht bij kon? Zat nog te drogen ofzo?
                  Dat klopt, het is een keizerlibel (denk ik) die nog aan het drogen was. Rond de middag ontdekte ik 'm met de vleugels nog aan elkaar "geplakt". Je kunt er dus echt met de camera op gaan zitten als het ware. Na een aantal uur gaan de vleugels open en dan duurt het zo lang niet meer: op een bepaald moment warmt ie de vleugels op, en gaat er vandoor.

@Knofje3116: Het is het overgebleven exoskelet van de nimf van deze libelle. Die nimfen leven in het water, en jagen oa. op kikkervisjes. Als ze volgroeid zijn kruipen ze langs een stengel uit het water, waar ze als libel ontpoppen. Helemaal bovenaan de foto zie je de kop van de nimf, en het borststuk (onder een linkerpoot van de libel) met het gat waaruit het beestje zich moet wringen. Op stengels aan vijvers zie je in de zomer vrij vaak nog die overblijfselen van het nimfenlichaam.

Bedankt iedereen voor de reacties!
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Zeker mooie serie!
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Kan niet kiezen; voor mij 3 x prachtig op hun manier.

En jouw site: schitterende foto's
                      www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Dat klopt, het is een keizerlibel (denk ik) die nog aan het drogen was. Rond de middag ontdekte ik 'm met de vleugels nog aan elkaar "geplakt". Je kunt er dus echt met de camera op gaan zitten als het ware. Na een aantal uur gaan de vleugels open en dan duurt het zo lang niet meer: op een bepaald moment warmt ie de vleugels op, en gaat er vandoor.

@Knofje3116: Het is het overgebleven exoskelet van de nimf van deze libelle. Die nimfen leven in het water, en jagen oa. op kikkervisjes. Als ze volgroeid zijn kruipen ze langs een stengel uit het water, waar ze als libel ontpoppen. Helemaal bovenaan de foto zie je de kop van de nimf, en het borststuk (onder een linkerpoot van de libel) met het gat waaruit het beestje zich moet wringen. Op stengels aan vijvers zie je in de zomer vrij vaak nog die overblijfselen van het nimfenlichaam.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Nimfenlichaam.........................klinkt sprookjesachtig.
                        zal deze zomer eens gaan zoeken.
                        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Leuke reeks
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                          X