Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe vleesvlieg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blauwe vleesvlieg

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    tja,wat doe je daar aan
    Geen haar op mijn hoofd wat daar aan denkt (of stiekum toch wel )
    Van alles...

Comment

Hele mooie opname, trouwens alle macro opname mogen er zijn,maar ja, je heb er de apparatuur ook voor.Zo’n lens hebben ze bij Nikon niet
      Grt,
      Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
        Hele mooie opname, trouwens alle macro opname mogen er zijn,maar ja, je heb er de apparatuur ook voor.Zo’n lens hebben ze bij Nikon niet
        Blijkbaar heb ik dan per ongeluk toch de juiste keuze gemaakt....Canon rules
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht

Denk je dat het enkel de apparatuur is? Je mag het beste apparatuur geven,maar als de man achter de cam niet bekwaam is zal dat nooit zulk resultaat opleveren. Zoals we gewent zijn van rupselkopke is deze macro foto weer top.
          Groetjes Steco

Comment

Ik veronderstel dat je geflitst hebt?
            Waarschijnlijk met je eigen diffuser?
            Op welke manier doe je de belichtingsmeting (automatisch of manueel)?
            Welke setting gebruik je op je 30D (Av, Tv, M,...)?

perfecte foto, eentje waar entomologen kunnen van watertanden denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
              Denk je dat het enkel de apparatuur is? Je mag het beste apparatuur geven,maar als de man achter de cam niet bekwaam is zal dat nooit zulk resultaat opleveren. Zoals we gewent zijn van rupselkopke is deze macro foto weer top.
              Normaalgesproken heb je gelijk en ligt het aan de fotograaf maar in dit geval
              is het toch ook wel een kwestie van materiaal. Nikon maakt zo'n lens gewoon niet. Ook niets vergelijkbaars. Neemt niet weg dat je er wel mee om moet kunnen gaan. En dat Rupselkopke dat kan bewijst hij steeds weer opnieuw
              Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmeos Bekijk bericht
                Ik veronderstel dat je geflitst hebt?
                Waarschijnlijk met je eigen diffuser?
                Op welke manier doe je de belichtingsmeting (automatisch of manueel)?
                Welke setting gebruik je op je 30D (Av, Tv, M,...)?

perfecte foto, eentje waar entomologen kunnen van watertanden denk ik...
                Ik gebruik enkel de M-stand vd 30D . De flitsoutput (sterkte)zet ik op maximum omdat de diffuser heel wat licht absorbeerd. Het diafragma zet altijd ik op f13 of f14. Diafragma 16 is het kleinste diafragma op mijn MP-e65, maar ik gebruik het zelden omdat de scherpte iets minder is dan op 13-14.
                Om het flitslicht wat meer richting te geven bedek ik de diffuser soms gedeeltelijk.(links of rechts). Bij deze foto heb ik dit niet gedaan. Soms ( als het onderwerp lang genoeg wil blijven zitten) gebruik ik een sterk penlichtje om licht op wat licht op het onderwerp te brengen zonder dat ik de flits gebruik. De sluitertijd pas ik aan naargelang de situatie. In het begin wat moeilijker , maar na een tijdje ken je de instellingen uit het hoofd. Ik fotografeer in Raw+s. Raw geeft de mogelijkheid om achteraf de belichting nog wat aan te passen.....S is om wat sneller te kunnen browsen.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
                  Normaalgesproken heb je gelijk en ligt het aan de fotograaf maar in dit geval
                  is het toch ook wel een kwestie van materiaal. Nikon maakt zo'n lens gewoon niet. Ook niets vergelijkbaars. Neemt niet weg dat je er wel mee om moet kunnen gaan. En dat Rupselkopke dat kan bewijst hij steeds weer opnieuw
                  Een 50-70 mm scherpe prime lens met een complete set tussenringen geeft nagenoeg hetzelfde resultaat. Ik heb hetzelfde reeds met een 50mm1.4 gedaan.De foto is gemaakt op iets meer dan 1:1. Om met diezelfde prime 2:1 en meer te halen is haast onmogelijk. Het gaat ten koste van de scherpte omdat je dan verplicht bent om een teleconverter te gaan gebruiken. Of om een objectief omgekeerd op een ander te gaan gebruiken.
                  Op een crop camera kan je met de 1:1 stand vh objectief reeds met een onderwerp van 21x15mm de foto vullen. Zo'n vleesvlieg is toch al snel 10-12mm groot + nog wat ruimte voor en achter het insect en de foto is gevult.
                  Er is verschil in scherpte tussen deze MP-e 65 lens en een 50-70mm prime, maar op een schermvullend formaat zie je dit verschil haast niet.Leren omgaan met je materiaal is iets wat iedereen na wat oefening kan. Veel mee bezig zijn is de enige manier .
                  Last edited by RUPSELKOPKE; 26 februari 2007, 12:34.

Comment

Working...
                  X