Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een vleeseter.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog een vleeseter.

Ik heb de flits langs één kant afgeplakt met zwarte kleefband om het licht van slechts één zijde te laten komen.Dit geeft volgens mij een wat andere sfeer aan de gehele foto. Laat maar weten wat jullie er van vinden.
    Canon 30D+ MP-E 65(macrolens).
    Iso 250 , f13, 1/160sec.

Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Nog een vleeseter.

best heel best.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Da beest mag zijn baard eens scheren
      Hier mis ik toch een klein beetje scherptediepte.
      BD0723BE

Comment

Dit is een prachtige foto, net zoals 99,9 % van je foto's. Het is voor mij een doel om eens zulke prachtfoto's te kunnen maken. Uitstekend gedaan. Ik vraag mij echt af hoe je deze eigenlijk kan maken met zo geringe scherptediepte. Proficiat.
        Groetjes Steco

Comment

Ongelooflijk, wie daar niet op jaloers is (ik bedoel op de fotograaf, niet de vlieg )
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
            Dit is een prachtige foto, net zoals 99,9 % van je foto's. Het is voor mij een doel om eens zulke prachtfoto's te kunnen maken. Uitstekend gedaan. Ik vraag mij echt af hoe je deze eigenlijk kan maken met zo geringe scherptediepte. Proficiat.
            Hoe meer vergroting hoe geringer de scherpte diepte. Deze foto is zogoed als ongecropt..... enkel aan de zijkanten iets afgehaald. Moest ik de vergroting verminderd hebben door een wat grotere werkafstand, dan zou ik al wat extra scherpte diepte gewonnen hebben.Achteraf meer vd foto wegcroppen en het resultaat is bijna hetzelfde maar met meer scherpte diepte.Het gaat wel weer ten koste vd details.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Mooi hoor

Comment

Mooie plaat
                Grt,
                Hexagon

Comment

Wederom een knappe plaat

wingske

Comment

Mooie plaat en scherp.

Comment

Nondedju, das mooi...
                      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Je zegt dat je je flitser hebt afgeplakt gebruik je een ring of twinflitser want op mijn twinflitser kan ik de intensiteit van de flits afzonderlijk instellen. p.s ik vind het wel een heel mooi effect. je had nog een iets kleiner diafragma kunnen nemen hoewel dat waarschijnlijk niet veel geholpen had Ik vraag me af of je bij een camera met een 35mm sensor bv. de eos d5 meer dof hebt is er iemand die dat weet als ik je antwoord van hiervoor leest denk ik van wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door visser 95 Bekijk bericht
                          Je zegt dat je je flitser hebt afgeplakt gebruik je een ring of twinflitser want op mijn twinflitser kan ik de intensiteit van de flits afzonderlijk instellen. p.s ik vind het wel een heel mooi effect. je had nog een iets kleiner diafragma kunnen nemen hoewel dat waarschijnlijk niet veel geholpen had Ik vraag me af of je bij een camera met een 35mm sensor bv. de eos d5 meer dof hebt is er iemand die dat weet als ik je antwoord van hiervoor leest denk ik van wel.
                          Ik gebruik enkel de ingebouwde cameraflits van de 30D + een diffuser(flitsverzachter)om mijn macro's te maken. Scherpte diepte wordt bepaald door lengte objectief--afstand tussen onderwerp en camera-- en diafragma. Als je met een 5D een voorwerp op bv 1meter afstand met een 100mm lens op diafragma F8 een foto moest maken dan krijg je exact dezelfde scherpte diepte dan wanneer je met een 30D(1.6crop) dit voorwerp op 1meter afstand met diezelfde 100mm lens op diafragma f8 moest maken. Het enige verschil zit in de verhouding van het onderwerp tov de invulling vd foto. Het voorwerp zal op de 5D foto kleiner lijken dan op de 30D foto. De 30D foto is immers al een uitsnede van een full frame foto( hij gebruikt minder vd lensoppervlakte). Je kan een full frame(5D) vergelijken met een groot raam(venster) en de crop kamera(30D) met een 1.6 keer kleiner raam. Een boom in de verte lijkt groter wanneer je door een klein raam kijkt en kleiner wanneer je door de grote venster kijkt.(het lijkt alleen zo ,de boom blijft even groot). De boom in de verte staat even ver van het grote en van het kleine raam.

Om nu de verhouding tussen voorwerp en fotoframe bij een 5D en een 30D gelijk te krijgen zal je met een 5D 1.6X korter bij het onderwerp moeten komen. Een kortere afstand verkleind ook de scherpte diepte. Er is dus bijgevolg een nadeel voor de 5D wanneer het gaat om vergroting tov een 30D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Ik gebruik enkel de ingebouwde cameraflits van de 30D + een diffuser(flitsverzachter)om mijn macro's te maken. Scherpte diepte wordt bepaald door lengte objectief--afstand tussen onderwerp en camera-- en diafragma. Als je met een 5D een voorwerp op bv 1meter afstand met een 100mm lens op diafragma F8 een foto moest maken dan krijg je exact dezelfde scherpte diepte dan wanneer je met een 30D(1.6crop) dit voorwerp op 1meter afstand met diezelfde 100mm lens op diafragma f8 moest maken. Het enige verschil zit in de verhouding van het onderwerp tov de invulling vd foto. Het voorwerp zal op de 5D foto kleiner lijken dan op de 30D foto. De 30D foto is immers al een uitsnede van een full frame foto( hij gebruikt minder vd lensoppervlakte). Je kan een full frame(5D) vergelijken met een groot raam(venster) en de crop kamera(30D) met een 1.6 keer kleiner raam. Een boom in de verte lijkt groter wanneer je door een klein raam kijkt en kleiner wanneer je door de grote venster kijkt.(het lijkt alleen zo ,de boom blijft even groot). De boom in de verte staat even ver van het grote en van het kleine raam.

Om nu de verhouding tussen voorwerp en fotoframe bij een 5D en een 30D gelijk te krijgen zal je met een 5D 1.6X korter bij het onderwerp moeten komen. Een kortere afstand verkleind ook de scherpte diepte. Er is dus bijgevolg een nadeel voor de 5D wanneer het gaat om vergroting tov een 30D.
                            Amaai, da´s nog eens een uitleg ze, weer iets bijgeleerd ... merci!
                            BD0723BE

Comment

wat kan ik hier alleen maar op zeggen dan GEWELDIGE plaat
                              www.wildlifepixs.com

Comment

Working...
                              X