Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Groene vleesvliegen zijn moeilijker vast te leggen gedurende warme dagen.De beste tijd om ze op foto vast te leggen is net na zonsopgang of vlak voor zonsondergang.Ze zijn dan veel gemakkelijker te benaderen.
De camera is een Canon 30D, de lens een Canon MP-E 65.
Iso 250, f13, 1/100sec sluitertijd. Geflitst met de ingebouwde cameraflash + flitsverzachter.
Ik vind het nog altijd sneu dat Nikon zo geen 'gelijkwaardig' lensje heeft
Ik vind deze foto weeral supperrrrrrrrrrrrrrrrrrrmooooooi, bangelijk gewoon zeg die vlieg
NOG VAN DAT AUB
Hoe ver zit je hier ongeveer met je lens van de vlieg?
Bij mij gaan ze er meestal vliegensvlug vandoor en ik werk met 150 mm
Oja de foto is zenne
Ik denk een centimeter of 8.
De vergroting is ongeveer 1,5:1 ( ingesteld op de lens) Op mijn 30D heb je dan een vergrotingswaarde van ong. 2,4:1 ( 1,5:1 x 1.6crop= 2,4:1 ).
Ik fotografeer honderden vliegen tijdens de periode dat ze rondvliegen......maar enkele 10 tallen zijn bruikbaar. Dus blijven proberen tot het je lukt. Eenmaal dat je de juiste manier van benaderen gevonden hebt lukt het alsmaar beter. Bij veel exemplaren heb ik zelfs de kans om meerdere foto's met flits te maken voordat ze wegvliegen....bij andere dan weer niet.
De foto's met dit objectief kunnen me keer op keer boeien
De details en kleuren die je ziet op insecten brengen me in andere sferen.
Zoals ik al las in een ander topic is detail ook meer je doel dan compo. Daar is op zich niks mis mee.
Wat mij echt zou boeien is de combinatie van de twee. Het schitterende detail van de MP-E 65 in een mooie compo.
Geen grijs haar op mijn kop dat er aan twijfelt dat jij dit kan.
Comment