Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Koesteren die meeldauwtjes! Het zijn zeldzame beestjes.
Ik weet niet of ze zo zeldzaam zijn. Bij mijn speurtochten naar paddo's heb ik ze heel vaak ontmoet in grote groepen onder boomschors. Maar koesteren, dat zeker !
Mooie serie hoor! Het enige wat mij opvalt is de iets mindere scherpte in vergelijking met jouw andere foto's.
Yep en da's de reden van mijn ontevredenheid. Het klink misschien bekakt maar als ik weet dat een foto nog meer potentieel heeft dan ben ik niet tevreden tot ik het maximum er uit heb gehaald.
De lichte onscherpte komt door de beweging van het kevertje. Die gastjes vliegen nogal vooruit als ze over zo'n takje lopen. Wie ooit een kruipende slak met een macrolens gefotografeerd heeft weet hoe snel je daar onscherpte krijgt.
Ik heb voor deze foto's wat panning toegepast. Maar ik moet de sluitersnelheid nog verhogen om de perfecte scherpte te krijgen.
Ik weet niet of ze zo zeldzaam zijn. Bij mijn speurtochten naar paddo's heb ik ze heel vaak ontmoet in grote groepen onder boomschors. Maar koesteren, dat zeker !
Pendragon, je hebt gelijk. Moderator van het insectenforum van een ander forum wees me er in een pm op dat ze niet zeldzaam zijn.
Vooral in deze periode zijn ze blijkbaar vaak in grote getale aan te treffen.
Excuses voor de fout, ik zal het de volgende keer nog eens extra checken
Re: Oranje met witte stippen (Neen, géén paddo ;-)
Voor mij zijn dit wat eerste experimenten met indoor macro waar ik nog niet tevreden over ben.
Als ik ze vergelijk met ander werk van je is er idd nog wat sleutelen aan belichting en scherpte nodig. Ik twijfel er niet aan dit dat wel op punt komt
Re: Oranje met witte stippen (Neen, géén paddo ;-)
Ik geniet gewoon in stilte van dergelijke shots.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment