Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke soort wesp( naam)???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke soort wesp( naam)???

    Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
    Zolang de naam van de persoon en/of de bron erbij staat vind ik daar helemaal niks fout aan!

    Ik zou het als een compliment zien moest iemand mijn foto ergens anders posten!
    Op foto's staat een copyright en dat mag dus niet, compliment of niet . Ook op BD mag je trouwens geen foto's posten die niet van jezelf zijn. Een link mag wel.

    Mijn foto's hebben zo eens op een Russische pedofiele site gestaan, mét mijn naam erbij. Mag dat dan ook?

    Comment


    • #17
      Re: Welke soort wesp( naam)???

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Euh... mag dat zomaar? Die foto gebruiken op een ander forum?? Weet de TS daarvan?
      Hans,
      't Is zondag en nog volop nieuwjaarsstemming...ook de moderators zijn nog aan het nagenieten

      Wél een knappe foto!
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #18
        Re: Welke soort wesp( naam)???

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Op foto's staat een copyright en dat mag dus niet, compliment of niet . Ook op BD mag je trouwens geen foto's posten die niet van jezelf zijn. Een link mag wel.

        Mijn foto's hebben zo eens op een Russische pedofiele site gestaan, mét mijn naam erbij. Mag dat dan ook?
        Ja ok, dat is dan wel een apart geval hé Niet moeilijk dat je daar zo zwaar aan tilt.

        Kijk, als je wil dat er niemand je foto's op een andere site plaatst, dan moet je ze gewoon niet online zetten. Zeker geen klassefoto's zoals deze, het is normaal dat zoiets aanslaat bij natuurliefhebbers enzo zeker.

        Ik blijf erbij dat ik door de bron van de foto bij de foto te plaatsen niets verkeerd doe door hem op een forum te plaatsen waar het stikt van de natuurliefhebbers, maar ik begrijp je standpunt natuurlijk wel.
        Birdwatching ... it's a way of life!

        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

        Comment


        • #19
          Re: Welke soort wesp( naam)???

          Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
          Ik blijf erbij dat ik door de bron van de foto bij de foto te plaatsen niets verkeerd doe door hem op een forum te plaatsen waar het stikt van de natuurliefhebbers.
          Het gaat hem over 't principe Wouter. Jij mag dat dan misschien OK vinden, misschien vindt de TS dat uiteindelijk ook wel OK, maar toch druist het in tegen het principe van het copyright. Waar leg je de grens? Zou het dan ook OK zijn om een foto van iemands site te gebruiken in een (natuur)fotoboek met als excuus dat je toch de naam van de fotograaf erbij zet?

          Daarom, vermijdt discussies en vraag het eerst .

          Maar ja, misschien is dat wel typisch voor de jongere generatie, dat ze denken dat alles wat op 't internet staat meteen ook gemeengoed is .

          Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
          Kijk, als je wil dat er niemand je foto's op een andere site plaatst, dan moet je ze gewoon niet online zetten.
          Een muziekgroep moet dan ook maar geen CD's uitbrengen als ze niet willen dat ze gekopieerd worden??
          Last edited by hvr_oosterzele; 7 januari 2007, 19:19.

          Comment


          • #20
            Re: Welke soort wesp( naam)???

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Het gaat hem over 't principe Wouter. Jij mag dat dan misschien OK vinden, misschien vindt de TS dat uiteindelijk ook wel OK, maar toch druist het in tegen het principe van het copyright. Waar leg je de grens? Zou het dan ook OK zijn om een foto van iemands site te gebruiken in een (natuur)fotoboek met als excuus dat je toch de naam van de fotograaf erbij zet?

            Daarom, vermijdt discussies en vraag het eerst .

            Een muziekgroep moet dan ook maar geen CD's uitbrengen als ze niet willen dat ze gekopieerd worden??
            wouter,

            ik denk dat ik hans hier voor de volle 200% volg.
            zowel aangaande het schenden van auteursrecht
            door ongevraagd publiceren van foto's als het illegaal
            copieren/downloaden/verspreiden van muziek.

            het is een feit dat het wordt gedaan, (ook ik pleit niet onschuldig!)
            maar dat neemt niet weg dat het niet "hoort".

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #21
              Re: Welke soort wesp( naam)???

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Het gaat hem over 't principe Wouter. Jij mag dat dan misschien OK vinden, misschien vindt de TS dat uiteindelijk ook wel OK, maar toch druist het in tegen het principe van het copyright. Waar leg je de grens? Zou het dan ook OK zijn om een foto van iemands site te gebruiken in een (natuur)fotoboek met als excuus dat je toch de naam van de fotograaf erbij zet?

              Daarom, vermijdt discussies en vraag het eerst .

              Maar ja, misschien is dat wel typisch voor de jongere generatie, dat ze denken dat alles wat op 't internet staat meteen ook gemeengoed is .



              Een muziekgroep moet dan ook maar geen CD's uitbrengen als ze niet willen dat ze gekopieerd worden??
              Mijn allerlaatste reactie, want het gaat natuurlijk nog altijd over de prachtige foto van de wesp!!!

              Ik vind de vergelijkingen die je maakt niet opgaan. Het internet is geen medium als een ander. Boeken worden gepubliceerd, net als CD's. Dat komt op de markt en daar moet dan voor betaald worden.
              Als je foto's op het www plaatst, dan plaats je die op een gigantische database aan informatie die door miljoenen mensen dagelijks gebruikt wordt. Om foto's te bekijken die je hier of op gelijk welke andere site plaatst hoeft men niet te betalen (tenzij het over andere foto's gaat ). Daarom is alles wat op die manier op het web staat voor mijn part, inderdaad grotendeels, gemeengoed.
              CD's, boeken, DVD's ... zijn een volledig andere bron van informatie.

              En wat beteft je andere vergelijking: een foto van iemand in een boek plaatsen zonder toestemming.
              Dat is voor dezelfde reden iets heel anders. Door een foto te linken/kopieren van de ene website naar de andere gaat die persoon daar niks aan verdienen: geen geld, geen eer, geen respect. Niks, noppes, nougabollen.
              Als iemand een foto in een boek kopieert dan verdient die daar plots geld aan, en dat is iets héél anders!

              Maar nu ik weet dat dit op BD blijkbaar een gevoelig punt is zal ik daar in de toekomst wel op letten en het eerst vragen. Flink hé
              Birdwatching ... it's a way of life!

              http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

              Comment


              • #22
                Re: Welke soort wesp( naam)???

                Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                Daarom is alles wat op die manier op het web staat voor mijn part, inderdaad grotendeels, gemeengoed.
                twee zaken waar je enkel maar je eigen (foute) visie goedpraat,
                zonder deftige argumenten om dat te staven.
                auteursrecht is auteursrecht. punt uit.

                Als iemand een foto in een boek kopieert dan verdient die daar plots geld aan, en dat is iets héél anders!
                ook al fout:
                1. je kunt wel degelijk geld verdienen met foto's op een site.
                ik beklaag iedereen die zijn foto's aanbied aan stock-sites,
                als mensen als jij gewoon "vinden dat dat gemeengoed is" ...
                2. publiceren in een boek impliceert niet dat daar geld mee verdiend wordt.

                vind jij het nu écht teveel gevraagd om vooraleer je een foto van iemand wil pikken, dat gewoon even beleefd te vragen?
                of ben jij misschien van plan een site te beginnen waarop je alle grandioze foto's plaatst (host) die je van fora zoals deze pikt?

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #23
                  Re: Welke soort wesp( naam)???

                  en als dit effectief je allerlaatste reactie was op deze discussie,
                  vind ik dat je de moed moet hebben en het item aansnijden
                  in een specifiek over dit probleem handelend topic!

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke soort wesp( naam)???

                    kzal zoeken of er een topic bestaat onder algemeen en anders een nieuw aanmaken
                    Birdwatching ... it's a way of life!

                    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke soort wesp( naam)???

                      Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                      Daarom is alles wat op die manier op het web staat voor mijn part, inderdaad grotendeels, gemeengoed.
                      Tja, er is zoiets als de wet ook hé en die is het daar gelukkig niet mee eens .

                      Wie een afbeelding van een ander overneemt, heeft daarbij meestal toestemming van die ander nodig. Op vrijwel alle foto's en plaatjes op Internet rust namelijk auteursrecht. Ook portretrecht kan een rol spelen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke soort wesp( naam)???

                        Allez, als ge nog met een ei zit dat ge moet leggen, dan kan je het hier doen:
                        Copyrights! Jawadde dadde!
                        Birdwatching ... it's a way of life!

                        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke soort wesp( naam)???

                          Goedenavond Mijnheer Wouter Vs

                          Zou ik misschien( in alle nederigheid),u mogen vragen....dat als u klaar bent met mijn foto ( die ondertussen al gemeengoed is geworden op een andere site) deze nog kunnen terugkrijgen. Laat maar weten hoeveel je er nog voor vraagt( hij is inmiddels al wel derdehands).

                          Alle gekheid op een stokje.......je had het me beter eerst kunnen vragen.Ik zou er alvast geen probleem van gemaakt hebben. Nu heb je reeds een pak moeten discussieren.......en uiteindelijk moet je hem toch nog van die andere site halen. Moest je toch nog het gevoel hebben dat alle foto's op verschillende sites gemeengoed zijn........laat hem dan maar gerust staan.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke soort wesp( naam)???

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Goedenavond Mijnheer Wouter Vs

                            Zou ik misschien( in alle nederigheid),u mogen vragen....dat als u klaar bent met mijn foto ( die ondertussen al gemeengoed is geworden op een andere site) deze nog kunnen terugkrijgen. Laat maar weten hoeveel je er nog voor vraagt( hij is inmiddels al wel derdehands).

                            Alle gekheid op een stokje.......je had het me beter eerst kunnen vragen.Ik zou er alvast geen probleem van gemaakt hebben. Nu heb je reeds een pak moeten discussieren.......en uiteindelijk moet je hem toch nog van die andere site halen. Moest je toch nog het gevoel hebben dat alle foto's op verschillende sites gemeengoed zijn........laat hem dan maar gerust staan.
                            Ach mm had zich blijkbaar in een kwade bui geregistreerd op het forum en er daar ook nog eens op gewezen dat het schending van auteursrecht was, dus heb ik het er maar afgehaald en enkel de link laten staan.
                            Birdwatching ... it's a way of life!

                            http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke soort wesp( naam)???

                              niet in een kwaaie bui geregistreerd, wouter.
                              jij gaf de voorzet, ik kopte binnen.

                              (ik ben in de hele discussie trouwens nog niet kwaad geweest,
                              maar bij gebrek aan een tap en een toog ...)

                              en het was een mooie gelegenheid om me te registreren.
                              bedankt om me de site te tonen, nog eentje meer om te volgen.

                              in die ene topic alleen al staan reeds enkele schendingen van auteursrecht.
                              ik kan me nu ook best wel inbeelden dat een amateur-entymoloog lak heeft aan auteursrecht,
                              net zoals een hobby-natuurfotograaf lak heeft aan de determinologische waarde van een mooie paddestoel-foto.

                              mm
                              Last edited by mm; 7 januari 2007, 23:10. Reden: problemen met in/uitvallen connectie ... vandaar aangevuld
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke soort wesp( naam)???

                                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                                (ik ben in de hele discussie trouwens nog niet kwaad geweest,
                                maar bij gebrek aan een tap en een toog ...)
                                haha
                                en inderdaad een forum om te volgen

                                of hoe een discussie tot 2 nieuwe forummembers kan leiden
                                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                                www.koendd.be

                                FZ50

                                Comment

                                Working...
                                X