Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Opletten,
Ik heb daar heel lang geleden ooit een lens mee naar de knoppen gekregen. Omgekeerd voor de body om een dauwdruppel te fotograferen. Scherpstellen gaat enkel door vooruit, achteruit te bewegen. Oeps, tegen takje van boom en andere druppels in m'n lens! En dan was ik zo slim om er met de haardroger op te zitten, waardoor de coating is gaan smelten. Lens om zeep. 't Was gelukkig een goedkope.
Maar de foto was wel ok.
Met een digitale camera lijkt me dit ook een ideale manier om stof te verzamelen.
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandegeBekijk bericht
Opletten,
Ik heb daar heel lang geleden ooit een lens mee naar de knoppen gekregen. Omgekeerd voor de body om een dauwdruppel te fotograferen. Scherpstellen gaat enkel door vooruit, achteruit te bewegen. Oeps, tegen takje van boom en andere druppels in m'n lens! En dan was ik zo slim om er met de haardroger op te zitten, waardoor de coating is gaan smelten. Lens om zeep. 't Was gelukkig een goedkope.
Maar de foto was wel ok.
Met een digitale camera lijkt me dit ook een ideale manier om stof te verzamelen.
Ga ook voor nr1.
Er bestaan wel omkeerringen voor lenzen waarmee je ze eenvoudig op de body kan aanbrengen. Er is ook de mogelijkheid van een set tussenringen te gebruiken. Enig nadeel is dat alle instellingen manueel moeten gebeuren. Zie je fotoboer.
Ik heb ooit eens ergens de techniek gelezen om bv een 50mm omgekeerd voor een andere lens te monteren en zo een macro lens te creëren.
Leuk experiment.
Comment