Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe paddestoelen gevonden!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe paddestoelen gevonden!

Subliem, vooral de kleuren
    Wat betrefd de 3e, die witte vlakken, zijn heel simpel weg te clonen.
    De 1e zal het heel goed doen als de foto vierkant was met onder en boven meer ruimte.
    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

super!!

mijn favoriet is de 2de, door de losse druppeltjes en de mooie kleuren
      nr 3 vind k wat over the top!

Comment

machtig!
        alledrie topplaten maar toch voorkeur voor de eerste omwille van het kleurenpalet en de vorm
        Last edited by ThierryM; 3 december 2006, 15:14. Reden: spelling
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

je blijft me toch iedere keer weer verbazen hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G8KeePeR Bekijk bericht
            Heel mooi !

Maar wat is dit ???
            Dit was ik vergeten...
            Deze fotos zijn gemaakt met kleine druppels vloeistof op basis van melk. Deze druppels worden op een soort triltafel gelegd en door de juiste frequentie, amplitude en timingen aan te houden worden deze heel kleine druppels weggeslingerd. Deze opnames zijn macro opnames, nogal sterk vergroot. Door ook met kleuren te werken kun je heel mooie overgangen bekomen, overgangen die slechts enkele tientallen msec bestaan om daarna samen te smelten tot een grijze massa. Na iedere opname moet je de vloeistof vervangen en de kleuren opnieuw aanbrengen.

Wat de algemene compositie betreft, onderaan kan ik nooit meer ruimte creeren zonder extra PS werk omdat daar in veel gevallen de tool voor de vorming van de figuur ondersteekt. Deze hulpelementen in beeld brengen zou geen meerwaarde aan het beeld geven.

Vandaag is er bij mijn weten voor het eerst iemand die mij opvolgt in deze materie. Het is een amerikaan die mij al een tijdje heeft gekontakteerd en die gisteren ook voor het eerst resultaten bekomen heeft. Hij heeft me hiervan onmiddelijk op de hoogte gebracht en ook een link naar mijn originele werken aangebracht op zijn pbase gallerie. Ik vind deze erkenning mooi en ben dan ook trots op mijn opvolger!
            Zijn resultaat is te zien op:

Mijn gallerie staat op:

Frans

Comment

Bedankt voor de uitleg, 't lijkt me behoorlijk ingewikkeld hoor
              Maar 't resultaat mag er zijn. Verkopen aan Ikea die handel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G8KeePeR Bekijk bericht
                Bedankt voor de uitleg, 't lijkt me behoorlijk ingewikkeld hoor
                Maar 't resultaat mag er zijn. Verkopen aan Ikea die handel
                Het lijkt moeilijker of het is hoor. Je kunt het evengoed maken met vrij eenvoudige middelen.

Verkopen is nooit mijn doel geweest. De leukste hobby is deze die niet doorspekt is door commercieele en financiele druk!

Ik heb de grote storende witte vlakken van de flitsen in de 3de foto wat bijgewerkt. Hierdoor komt hij wat beter over.

Frans.

Comment

Voor mij toch ook de 3e . Een echte microcosmos. Misschien wel nog wat ruimte voor progressie, zoals je al aangaf iets meer weerspiegelingen, ook net iets te kleine crop aan de linker kant. Ben benieuwd of er nog experimenten in die trant komen.
                  Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
                    Voor mij toch ook de 3e . Een echte microcosmos. Misschien wel nog wat ruimte voor progressie, zoals je al aangaf iets meer weerspiegelingen, ook net iets te kleine crop aan de linker kant. Ben benieuwd of er nog experimenten in die trant komen.
                    Spijtig genoeg is dit geen crop. Bij het blazen van de bel is die soms wat groter en dat zie je meestal maar na de opname..... Dus nee ik kan nergens meer bijnemen. En als je dan toch een verdere opname maakt zijn die dan weer net iets minder mooi! Maar als ik even mijn files loop zitten er toch nog enkele heel mooie exemplaren bij. Ik zie op mijn pbase gallerie dat deze 3de foto ook de meeste aandacht van de bezoekers krijgt. Deels toch ook waarschijndelijk door de minder klassieke opname....
                    Frans.

Comment

Alledrie heel goed.
                      Kom hier bijna nooit kijken bij macro en de eerste die ik dan eens bekijk, zijn de deze. Zal toch maar eens wat meer komen kijken.
                      I put the sexy in dyslexia

Comment

Die tweede is hallucinant. Geen woorden voor! Prachtig...zou ik graag zien als poster...

Comment

Ik bewonder je creativiteit én geduld. Hoed af voor dit werk
                          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Bedank hoor! maar dit is toch al een heel oude topic (2006).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
                              Bedank hoor! maar dit is toch al een heel oude topic (2006).
                              Inderdaad, maar toch blij dat ik ze nog zie, doet niks af aan je verdienste
                              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
                              X