Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Om de kwetsbaarheid van dit liefelijke duo nog te versterken heb ik via de (opnieuw zeer lage) dof een vermoeden van het bos behouden.
Dit leek me sterker te zijn dan een egale achtergrond.
Erg goed gezien pendragon, leuke foto, met één stopje echtra dicht had de bovenste paddo ook volledig scherp geweest vermoed ik, maar het is altijd moeilijk kiezen... ik snap je keuze
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Erg goed gezien pendragon, leuke foto, met één stopje echtra dicht had de bovenste paddo ook volledig scherp geweest vermoed ik, maar het is altijd moeilijk kiezen... ik snap je keuze
Bedankt voor je reactie.
De bovenste paddenstoel is zo (on)scherp als ik hem wilde. Door de scherpte op de rand van die paddenstoel te leggen versterkt hij het "beschermende" gebaar.
In dit soort foto's vind ik de impressie belangrijker dan het detail. Niet schrijven maar schilderen met licht, zo moet je het zien.
Maar da's mijn persoonlijke smaak natuurlijk.
Last edited by pendragon; 20 november 2006, 21:02.
Oorspronkelijk geplaatst door ClosupshooterBekijk bericht
Mooie DOF, alleen iets teveel verscherpt, vond ik trouwens ook van je vorige, alhoewel wel schitterende plaatjes.
Met welke monitor bekijk je de foto's?
Dikwijls zit daar de oorzaak van discussies over scherpte.
Foto's die op mijn laptop als perfect scherp overkomen worden door bezoekers met een CRT scherm als te soft beoordeeld. En foto's die ik op mijn dekstop met CRT scherm afwerk zijn op mijn laptop te scherp
Beide monitors zijn nochtans goed gekalibreerd. Maar ze zijn wel van een andere generatie en de laptop heeft een van die nieuwe ultra sharp schermen.. Ik kies toch voor de afwerking op CRT. Bij afdruk van de foto's zit daar de scherpte prima. En dat is wat telt.
Comment