Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet-liefhebbers van paddo's niet kijken ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• niet-liefhebbers van paddo's niet kijken ;)

het paddoseizoen is bijna voorbij dus nog even doorbijten
    Tot mijn grote schrik zag ik dat er blijkbaar toch niet zoveel mensen zijn die respect hebben voor de natuur. Het grootste gedeelte van de vliegenzwammen en andere paddenstoelen langs het pad in het natuurgebied waar ik deze foto's genomen heb, waren omvergelopen . Toch nog een paar gevonden.

Gr. X.

Re: niet-liefhebbers van paddo's niet kijken

Ze zouden zo'n mensen in een reservaat moeten steken...
    Mooie serie, maar de 2e foto vind ik het mooist !
    Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
      Ze zouden zo'n mensen in een reservaat moeten steken...
      Mooie serie, maar de 2e foto vind ik het mooist !
      Bij mij in de buurt is een klein dennenbos, waar je bijna letterlijk struikelt over het enorme aantal vliegenzwammen. Velen daarvan zijn ook beschadigd, of liggen plat op de grond.
      Mij lijkt het eerder dat ze vanzelf omvallen of omver gelopen worden door dieren, het stikt daar namelijk ook van de konijnen en fazanten.
      Ik kan me niet indenken dat iemand voor zijn plezier tussen die dennen gaat doormurwen om paddos te vernietigen ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Voor het plezier zal ik niet zeggen maar dat ze niet opletten wel. Ik kwam nl een heleboel mensen tegen, voornamelijk Duitsers uiteraard want het is in Duitsland, die op zoek waren naar eetbare paddestoelen. Op de heenweg stonden er 2 overeind, die omvergelopen waren toe ik er op de terugweg weer langs kwam ....

Gr. X.

Comment

Bij ons is het de jeugdbeweging... Ze "stormen" door het bos en kijken nergens naar. Spijtig, de leiding zou hun beter de natuur leren kennen en beminnen. Vorige zondag waren ze zich aan het amuseren met een soort bommetjes... Adieu vogeltjes... Sorry, dit is off-topic natuurlijk, maar moest eens van mijn hart !
          Hilde

Comment

Ach als je dan ook nog wat over de foto's zegt is het je vergeven

Gr. X.

Comment

Had ik al gedaan hoor Xarder ! Maar omdat je het zo lief vraagt... Mooie serie, maar de 2e foto vind ik het mooist !
              Hilde

Comment

Oh ja
                B.t.w. dit is niet om het aantal reacties op te voeren

Gr. X.

Comment

je tweede vind ik het best, alleen ... dat grassprietje voor de stengel de volgende keer platleggen
                  Die eerste is ook niet mis maar die weerkaatsing in het midden stoort (flits) en je steel is niet voldoende scherp

Comment

Ik heb niet gekeken

Jammer bij de eerste van het flitslicht, maar toch mooie paddestoeltjes hoor
                    Groetjes DD
                    Fronstages

Comment

[niet-liefhebbers van paddo's niet kijken ]
                      Heb ik nu toch wel gekeken zeker !? Verdikke toch...

Je eerste vind ik niet mooi, veels te hard en behoorlijk frontaal licht... en de glanzende plek doet voor mij de deur dicht...

De tweede en de derde zijn op dat gebied al veel beter. Naar mijn smaak nog behoorlijk hard belicht, maar deze zijn toch een stuk zachter.
                      Ik hou meer van natuurlijk licht ! Het vergt een lange sluitertijd, maar je krijgt daarvoor IMHO veel meer sfeer. Just my two cents...

Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Nr 2 voor mij.

Hartstikke jaloers op je. Hier ben ik nou net op zoek naar in de regio Den Haag. Vervolgens kom ik ze geheel per toeval tegen in Nijmegen en gues what..... natuurlijk geen camera bij me
                        Dus mocht iemand ze in de regio Den Haag zijn tegengekomen hou ik me zeer aanbevolen.

Anyway, mooi gedaan
                        NaturalMystic
                        Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

Hoi Kariboe,

Volkomen mee eens . Normaal ga ik zelf ook voor de lange sluitertijd. Alleen begon het nu al aardig donker te worden (einde van de middag) En rijstzak thuis laten liggen :s. Dus uit de hand.

EXIF:
                          FL 70mm
                          Aperture F5 - F8 (verschillend dus)
                          ISO 200
                          sluitertijd 125, het langste dat ik aandurfde.

Met name de ISO had ik nog wat kunnen winnen maar in de sluitertijd niet zo veel omdat ik in een nogal ongemakkelijke houding lag .

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                            ... maar in de sluitertijd niet zo veel omdat ik in een nogal ongemakkelijke houding lag .
                            Hehe, zeer herkenbaar
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                            X