De vorm spreekt me wel aan, m'n mond tuit zich al...
De interne figuur is wel wat wazig/onscherp.
Zijn jouw zeepbellen van gelatine of zo? Ongelooflijk wat die al niet vasthouden!
Heeft ook een kleur en een vorm...!
De interne figuur is wel wat wazig/onscherp.
Zijn jouw zeepbellen van gelatine of zo? Ongelooflijk wat die al niet vasthouden!
Die interne figuur mag voor mij best wazig zijn, ze is minder belangrijk voor de inhoud. Vooral het topje van de zeepbel en de interne vloeistof druppel moesten scherp zijn.
Dit is een gewone zeepbel. De gebruikte zeepoplossing komt uit die pottjes dat mijn petekind gebruikt als ze bij ons komt spelen. We hebben zo een hele rij van die potjes en af en toe zet ik er eentje opzij voor mijn experimenten.
Ja hier hou ik wel van. Wellicht het blauwe balletje iets naar de hoek maar is toch zo al erg fraai! Prima!
Ha dat blauwe balletje is een vloeistof druppeltje. Door een speciale techniek kan ik kleuren samenbrengen en ze fotograferen nog voor ze volledig samenvloeien. Het tijdsverschil tussen gescheiden kleuren en samengelopen kleuren is slechts enkele 10 tallen milliseconden. Je ziet hier idd een vloeistofbolletje die eruitziet als een balletje of een knikker. Vooral door die kleurgradient wordt een fraaie afbeelding gemaakt. Dit is trouwens het doel van deze opnames om te experimenteren met de gevormde figuren en kleuren. Het zijn allemaal high-speed opnames in het domein tussen 10 en 100 msec.
Comment