Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Funghi al Pendragonese

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Funghi al Pendragonese

Hier 3 foto's van paddenstoelen en zwammen zoals ik ze zie.

Dit heeft inderdaad niks meer te maken met wetenschappelijk verantwoorde registratiefotografie. Maar da's ook mijn doel niet.
    Ik geef deze schitterende herfstverschijnselen weer zoals ik ze in mijn hoofd heb. Sierlijke en tezelfdertijd broze en vergankelijke pareltjes van de natuur. Soms zo fijn als Brugs kantwerk en na een regenbui vaak gesierd met flonkerende diamanten.
    Technisch probeer ik dit te bereiken door de laagst mogelijke dof te gebruiken en met een mix van natuurlijk licht en, waar nodig, met wat invulflits.
    Misschien gaan ze voor sommigen te ver. Maar zo wil ik ze maken.
    Als je ze ook graag op deze wijze geserveerd krijgt kan ik alleen maar zeggen: "Bon appetito ! "

Last edited by pendragon; 23 oktober 2006, 21:51.
    Meer foto's op mijn website

Re: Funghi al Pendragonese

smakelijk! Ik kan er alvast van genieten
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
      smakelijk! Ik kan er alvast van genieten
      Ik ook!

Grtz, Fabienne
      Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet....
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

schoon schoon schoon
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

1 en 2 hebben net genoeg DOF om de aandacht vast te houden, voor mij althans. Bij 3 vind ik dit te minimaal.
          1 en 2 hebben dan ook mede hierdoor en het kleurpallet een sprookjesachtige uitstraling!

groetjes,
          dIggO

Comment

Ik vind ze top.
            Volgorde van voorkeur: 2-1-3.
            De derde vind ik net iets te weinig Brugse Kant hebben, daar had iets meer dof. gemogen.
            Groetjes--------
            ----------Ludwig

Comment

leuk dat meningen zo kunnen verschilen. Voor mij echt nr3.

hele mooie kleuren. Die zou ik wel eens op een grote print willen zien
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

heel mooi

mvg wim
                http://www.naturewim.be

Comment

yep ,

ik hou ook meer van deze stijl waar ik mezelf terug kan vinden.
                  schitterende foto's.

Gunther
                  Canon 7D
                  Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                  Canon F/4 17-40mm

Comment

Heel mooi, voor mij de 3e veruit de beste
                    Van alles...

Comment

Schitterend en dan voornamelijk je eerste voor mij
                      mvg,
                      Ludo V.

Comment

Het lijken schilderijtjes - een vrije interpretatie van een gedreven schilder : 'kleur', 'licht' en 'vorm' zijn zijn penselen

Beste Pendragon, ik smeek u, hou er mee op !!! Ik vrees dat je objectief - tenslotte toch een dure Tamron 180 - op de duur niet meer in staat zal zijn om kleiner te diafragmeren dan F5,6... En opgepast : om de lamellen van het diafragma terug soepel en los te krijgen, worden hoge kosten aangerekend...

Sotternij, sotternij - knap werk kunstschilderke, het heeft me gesmaakt - ik wil nog een dessertje
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Het lijken schilderijtjes - een vrije interpretatie van een gedreven schilder : 'kleur', 'licht' en 'vorm' zijn zijn penselen

Beste Pendragon, ik smeek u, hou er mee op !!! Ik vrees dat je objectief - tenslotte toch een dure Tamron 180 - op de duur niet meer in staat zal zijn om kleiner te diafragmeren dan F5,6... En opgepast : om de lamellen van het diafragma terug soepel en los te krijgen, worden hoge kosten aangerekend...

Sotternij, sotternij - knap werk kunstschilderke, het heeft me gesmaakt - ik wil nog een dessertje
                          Greetz, Kariboe
                          Kariboe, gij artistieken ziel toch
                          Merci voor deze mooie woorden.
                          Je mag nog lang smeken, stoppen doe ik tot nader order niet
                          Maar als dit een troost mag zijn, foto 1 & 2 zijn met de Nikkor 60 gemaakt, met mijn bakkes in het slijk en op amper een paar centimeter afstand van het onderwerp, om de Tamron wat te sparen. Die mocht alleen op de body voor de laatste foto.

Ook alle anderen bedankt voor de reacties en de verschillende visies.
                          Last edited by pendragon; 23 oktober 2006, 22:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                            ... met mijn bakkes in het slijk en op amper een paar centimeter afstand van het onderwerp...
                            Zeer herkenbaar, zeer herkenbaar
                            Ik heb dit weekend een horde blijgemoede gidsenmeisjes (scouts) de schrik van hun leven bezorgd, toen ik in het bos in het dichte struikgewas langs een bospaadje in ongeveer vergelijkbare omstandigheden een paar paddestoelen probeerde te versieren... Ik kan je verzekeren : zo'n horde scoutsmiekes kan aardig wat decibels bij elkaar schreeuwen. Ik weet nog altijd niet wie het langst heeft moeten bekomen, de gidsjes of ondergetekende...
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Ik kan je verzekeren : zo'n horde scoutsmiekes kan aardig wat decibels bij elkaar schreeuwen.
                              I know, I know. Ik heb er hier twee in mijn living lopen die regelmatig een horde vriendinnen meebrengen

Comment

Working...
                              X