Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luzernevlinder.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luzernevlinder.

@ Perrush: Ik zei ook ik denk niet terecht. En dit geldt alleen ten aanzien van de manier waarop de vlinder zich vasthoud met de achterpoten.

btw Ik heb absoluut geen problemen met enscenering zolang er geen leed mee gemoeid is en het maar niet zichtbaar is als het niet zichtbaar bedoeld is.
    De uiteindelijke presentatie is wat de fotograaf wil laten zien. Bewerkt, onbewerkt geënsceneerd of niet

En waarom durf jij er een bak op te zetten zie jij hier iets onnatuurlijks?(alhoewel op de 2e foto de vlinder wel erg "clumsy" zit )
    Je bent er zo zeker van dat er vast bij jouw foto's dan ook wel geënsceneerde exemplaren tussen zullen zitten, of niet?

Maar niemand weet dit beter dan de fotgraaf, dus bij deze: jo99841, is er enscenering in het spel?

groetjes,
    dIggO
    Last edited by dIggO; 16 oktober 2006, 23:33.

Comment

eerlijk gezegd ontbreken er op de vleugels op het eerte shot nogal wat schubben , al of niet te wijten aan ouderdom of manipulatie ?

Comment

Jo, gebruik toch je 30D man !

Nee, echt hele knappe foto's, van een schitterende vlinder !

Comment

Prachtige vlinder en zeer knap vastgelegd Jo. Echt knap werk
          Van alles...

Comment

jo heel knap en hoe je het nr 8 getekend ziet heel mooi

mvg wim
            http://www.naturewim.be

Comment

Heel mooi weer Jean prachtig vastgelegd

Nil Volentibus Arduum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                hangt ervanaf wat je terecht noemt.

Ik durf er een bak op zetten dat op geen van die 3 foto's de vlinder op eigen kracht op die plaats verzeild is geraakt. Ik heb genoeg vlinders gezien op dat te weten.

Vraag is of men dat storend vindt.

Vooreerst, bedankt voor de reacties.

Die bak moogt ge komen afleveren hier in houthalen Perrush.

Voor wat het waard is: niks gemanipuleerd, niks vlinder geplaatst.

Oorspronkelijk geplaatst door flinster
                Prachtige foto's maar er is toch wel een valse noot. Bij die eerste foto hangen die achterste pootjes er nogal onhandig bij ... en dan stel ik me vragen ? Terecht ?
                Alleen steunend op de binnenste "haken"? Waarom niet? Hoeveel libellen komen hier(BD) voorbij in deze pose? Zijn deze dan ook allemaal "geplaatst"?
                Groetjes
                ----JO

Comment

hangt ervanaf wat je terecht noemt.

Ik durf er een bak op zetten dat op geen van die 3 foto's de vlinder op eigen kracht op die plaats verzeild is geraakt. Ik heb genoeg vlinders gezien op dat te weten.

Vraag is of men dat storend vindt.
                  Geenszins storend...gemanipuleerd of niet het zijn prachtige foto's
                  Of voel ik hier wat afgunst in de nek???
                  Moeder natuur mag om bestwil soms een handje toegestoken worden, maar twijfel er sterk aan dat Jo dit heeft moeten doen....is een doorzetter én heeft "engelengeduld" dat heeft hij hier al meer dan eens bewezen!
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                    Moeder natuur mag om bestwil soms een handje toegestoken worden
                    Ik ga hier niet oordelen over wat Jo met dat diertje heeft gedaan (prachtige foto's overigens), maar ik wil toch even meedelen dat ik niet akkoord ben met de bovenstaande quote.
                    Als je een vlinder vastneemt(aan de vleugels), wordt er sowieso blijvende schade berokkend aan de vleugels. En ik denk niet dat we die prachtige vlinder dat willen aandoen
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

amaai, ge zijt ne straffe gast als ge da kunt zeggen .

Eén ding weet "ik" zeker , dat het prachtige foto's zijn
                      Canon 7D
                      Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                      Canon F/4 17-40mm

Comment

awel jo gij moogt mijne sensei zijn zo een knappe shoots heb ik nog nie veel gezien!!
                        en als ge hulp nodig hebt om die bak leeg te maken geef maar een seintje zenne ,het gedacht alleen al dat jij die vlinder met uw handen genomen hebt ??? man man ik denk jalouzie niks anders
                        canon eos 30D,40D,1D MK III--zoom canon EF 70-200 2.8 L USM / sigma flash EF-500 DG super www.rolly-pics.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther Bekijk bericht
                          amaai, ge zijt ne straffe gast als ge da kunt zeggen .
                          yep, en ik blijf erbij dat het straf zou zijn dat een luzernevlinder zo open op een bies zou gaan zitten.

manipulatie en manipulatie is 2. Ik ben er zeker van dat Jo die niet met zijn vleugels heeft genomen. Misschien of waarschijnlijk heeft hij hem zelfs niet rechtstreeks gemanipuleerd. Maar ik denk wel dat hij hem opgejaagd heeft en dat hij tegen zo'n bies is gevlogen en daar is blijven hangen.

Foto 2 zou ik daar ook kunnen onder catalogeren. Een luzerne ga m.i. bijna nooit zo op een blad zitten. En nummer 3 kan ik ook al niet helemaal plaatsen onder 'normaal gedrag'. Lijkt me gewoon een vlinder die moeite heeft zijn evenwicht te houden.

Voor mij is en blijft het een onderkoelde vlinder die opgejaagd is.

Niet dat voor mij daar iets mis mee is, want ik doe het zelf heel de tijd.
                          Jaloers ?? hmm, Jo zal wel beter weten.

en dan is er natuurlijk altijd de kans dat je helemaal de mist in gaat, .... alhoewel
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

...Voor mij is en blijft het een onderkoelde vlinder die opgejaagd is...
                            Tja, deze tijd van het jaar kunnen vlinders nog ieder zonnestraaltje gebruiken hé, dus heel warm zal hij het niet hebben . En vlinders vliegen wel eens op hé als je met een fototoestel afkomt. Doen ze trouwens ook voor een vogel of een kat . Maar om te beweren dat Jo die "opgejaagd" heeft . Ik zou dat niet durven beweren, zeker niet nadat hij je reeds gezegd heeft dat je die bak mag komen leveren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              zeker niet nadat hij je reeds gezegd heeft dat je die bak mag komen leveren .
                              tja, dan zullen we die eens ergens moeten gaan leeg slurpen zekers (ik mag toch eentje meepikken, of niet soms )
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Zijn niet makkelijk te platen deze beestjes, knap gedaan!

Comment

Working...
                                X