Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vroeger fotografeerden we met een diafilmke iso 50 en in nood iso 100,
Nu digitaal fotografeer ik nog steeds met een laage iso waarde 100-200 en in noodgevallen 400.
Vroeger fotografeerden we met een diafilmke iso 50 en in nood iso 100,
Nu digitaal fotografeer ik nog steeds met een laage iso waarde 100-200 en in noodgevallen 400.
Bangelijk scherp, weeral! (jammer dat je exif eruit is..)
Waarom ISO3200: als test om te zien hoe de ruis bij een 30D is en ten tweede omdat de lichtomstandigheden niet echt goed waren, de foto's zijn genomen op een donkere plek in mijne tuin.
Thanks, Mseg! Ik veronderstel dat je deze foto's niet ontruist hebt als je de ruis wilde testen op 3200iso? Dan scoort de 30D wel hoog! Zijn deze sterk gecropt trouwens?
Thanks, Mseg! Ik veronderstel dat je deze foto's niet ontruist hebt als je de ruis wilde testen op 3200iso? Dan scoort de 30D wel hoog! Zijn deze sterk gecropt trouwens?
Ze zijn wel ontruist maar ik wilde weten of je achteraf nog een bruikbare foto overhoud; en dat is dus blijkbaar geen probleem.
Ik zal in het weekend het origineel eens posten zodat je kan vergelijken met de bewerkte versie.
Bedankt iedereen voor de leuke reacties; ik post hier nu de originele foto's onbewerkt en niet ontruist alleen verkleind door BD Sizer:
Dus we mogen wel stellen dat de 30D goed - heel goed - presteert op hoge ISO-waarden.
Ik ga vandaag in het forum Sport nog enkele foto's plaatsen (basketball) die eveneens op 3200ISO zijn genomen.
Comment