Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik weet het...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik weet het...

...tis alweer een wants, maar ikzelf vond de foto van compo best wel goed gelukt.

Wat vinden jullie?

Peter

Re: ik weet het...

staat er wederom knap op hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ziet er inderdaad knap uit. Mooie compo, goede dof.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Die mag zeker gezien worden, knap gedaan.

Comment

Een mooie
          mvg,
          Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke Bekijk bericht
            Ziet er inderdaad knap uit. Mooie compo, goede dof.
            'k Denk er ook zo over.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Die staat er mooi op!

Grtz, Fabienne
              Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet....
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                staat er wederom knap op hoor.
                grt,bouk.
                Idem dito

wingske

Comment

Foto op zich is wel mooi. Mooie kleuren en achtergrond.

Scherpte is goed. Compo ook.

Misschien een paar zeer kleine minpuntjes als je het zo wilt noemen.

Persoonlijk vindt ik dat de twee bloemknoppen/botten de aandacht een beetje wegnemen van je wants, ook omdat de wants gedeeltelijk verscholen zit achter zo een bot/knop.

Aan de structuur van het groene blad/takje te zien en het gegeven in de exif dat je deze foto genomen hebt met een diafragma van f5.6 doet me vermoeden dat je ferm gecropted hebt, wat zeker mag .

Normaal krijg je met f5.6 de hele wants niet volledig scherp( poten inbegrepen ) of je moet op een "grote" afstand van je onderwerp gestaan hebben.

Het croppen is hier voor mij toch duidelijk te zien aan het dichtslibben(verdwijnen van detail) van het groen van het takje/bladstengel.

Of heb je selectieve bewerkingen gedaan op wants, groen, blad, etc...?

Foto mag er best zijn hoor.
                  Groetjes
                  ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                    Foto op zich is wel mooi. Mooie kleuren en achtergrond.

Scherpte is goed. Compo ook.

Misschien een paar zeer kleine minpuntjes als je het zo wilt noemen.

Persoonlijk vindt ik dat de twee bloemknoppen/botten de aandacht een beetje wegnemen van je wants, ook omdat de wants gedeeltelijk verscholen zit achter zo een bot/knop.

Aan de structuur van het groene blad/takje te zien en het gegeven in de exif dat je deze foto genomen hebt met een diafragma van f5.6 doet me vermoeden dat je ferm gecropted hebt, wat zeker mag .

Normaal krijg je met f5.6 de hele wants niet volledig scherp( poten inbegrepen ) of je moet op een "grote" afstand van je onderwerp gestaan hebben.

Het croppen is hier voor mij toch duidelijk te zien aan het dichtslibben(verdwijnen van detail) van het groen van het takje/bladstengel.

Of heb je selectieve bewerkingen gedaan op wants, groen, blad, etc...?

Foto mag er best zijn hoor.
                    Awel, da's nu es ne reply waar ne mens heel wat aan heeft, sè! (wat absoluut nie wil zeggen dat ik niet elke reply apprecieer, hè! )

De wants zat idd een eindje weg van mij, en ook een stuk hoger. Korterbij komen was onmogelijk (een trapladderke had ik nu net niet in mijne rugzak zitten, sè! ). Ik heb dus idd 'ne serieuze crop' gemaakt, omdat de rest van de foto totaal geen nut had met betrekking op het onderwerp, en dus meer stoorde dan goed deed.
                    Het verdwijnen van detail aan de stengel zal waarschijnlijk te wijten zijn aan het gebruik van Noiseware, alhoewel ik de filter vóór de crop heb toegepast en slechts met lage waarden. Voor de rest heb ik geen enkele bewerking gedaan, alleen nog een beetje verscherping dmv BDSizer, maar dat is enkel om de foto scherp te houden bij het verkleinen.

Alleszins bedankt allemaal, en zoals 'Meurisse' het meestal zegt... Ik ga er nog eentje maken! (euh, veel eigenlijk )

Peter

Comment

En toch is't een schoon wanske.
                      Groetjes--------
                      ----------Ludwig

Comment

Mooi
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                        X