Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
koninginnenpage rups!
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: koninginnenpage rups!
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk berichtHet is een mooie rups,'k heb het gevoel dat deze niet in de natuur gefotografeerd is,dat je ze gevangen hebt en dat vind ik minder.
Gr Bart
Comment
-
dan toch de laatste opname.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
omdat deze rups onmogelijk hier buiten zou overleven heb ik hem goed verzorgt en is hij ondertussen al een pop geworden..* All We Really Need To Survive Is Just One Person Who Really Loves Us..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Funny-Fonzie Bekijk berichtomdat deze rups onmogelijk hier buiten zou overleven heb ik hem goed verzorgt en is hij ondertussen al een pop geworden..
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Funny-Fonzie Bekijk berichtomdat deze rups onmogelijk hier buiten zou overleven heb ik hem goed verzorgt en is hij ondertussen al een pop geworden..
En waarom denk jij dat deze rups onmogenlijk buiten zou kunnen overleven , de rups gaat nu te vlug verpoppen en komt veel te vroeg als vlinder te voorschijn en gaat het dan ook niet overleven omdat hij in een verkeerd jaargetijde als vlinder gaat leven
Ik hoop dat iemand me hierin bijstaat en ook deze menig deelt
Gr Bart
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart1961 Bekijk berichtTe laat
En waarom denk jij dat deze rups onmogenlijk buiten zou kunnen overleven , de rups gaat nu te vlug verpoppen en komt veel te vroeg als vlinder te voorschijn en gaat het dan ook niet overleven omdat hij in een verkeerd jaargetijde als vlinder gaat leven
Ik hoop dat iemand me hierin bijstaat en ook deze menig deelt
Gr Bart
Mick
Comment
-
niet dat ik nu voor het kweken van vlinders ben hoor, maar met een beetje kennis van zaken is het echt wel mogelijk de pop volgend jaar in de lente te laten uitkomen!
een tip:
verplaats de pop direct na verpoppen naar een ruimte die de echte temperatuur en vochtigheid van buiten zo goed mogelijk weerspiegelt (buiten is ideaal natuurlijk maar let wel op: een rups in de vrije natuur weet altijd wel een zeer geschikt plekje te vinden, veel beter dan dat de mens er ééntje kan vinden, als de pop bv teveel aan regen wordt blootgetseld is de kans op rotten vrij groot!)
ideaal hiervoor zijn klders, schuurtjes of afdakjes buiten....
best is zelfs al de rups een beetje de buitentemperatuur gewaar te laten worden maar dat zal wel al beetje te laat zijn vrees ik!
het is wel belangrijk dit zo snel mogelijk te doen zodat de pop niet de indruk krijgt dat het nog volop zomert want dan start de ontwikkeling in plaats van dat de pop in diapauze gaat.
sommige mensen plaatsten ze hiervoor soms ook in de ijskast...
moest de vlinder nu toch te vroeg uitkomen , hoeft dit nog niet noodzakelijk zijn einde te betekenenç
meng 1/3 honing met water en doordreng een watje ofzo met dit suikerwater, als je de vlinder hierop zet kan hij drinken en blijft hij in leven, je kan dan ook een grote vliegkooi ofzo voorzien (kan je snel in elkaar knutselen met wat hout en vliegengaas).
beste is natuurlik dat hij zijn vleugels in de vrije natuur kan openslagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tool Bekijk berichtniet dat ik nu voor het kweken van vlinders ben hoor, maar met een beetje kennis van zaken is het echt wel mogelijk de pop volgend jaar in de lente te laten uitkomen!
een tip:
verplaats de pop direct na verpoppen naar een ruimte die de echte temperatuur en vochtigheid van buiten zo goed mogelijk weerspiegelt (buiten is ideaal natuurlijk maar let wel op: een rups in de vrije natuur weet altijd wel een zeer geschikt plekje te vinden, veel beter dan dat de mens er ééntje kan vinden, als de pop bv teveel aan regen wordt blootgetseld is de kans op rotten vrij groot!)
ideaal hiervoor zijn klders, schuurtjes of afdakjes buiten....
best is zelfs al de rups een beetje de buitentemperatuur gewaar te laten worden maar dat zal wel al beetje te laat zijn vrees ik!
het is wel belangrijk dit zo snel mogelijk te doen zodat de pop niet de indruk krijgt dat het nog volop zomert want dan start de ontwikkeling in plaats van dat de pop in diapauze gaat.
sommige mensen plaatsten ze hiervoor soms ook in de ijskast...
moest de vlinder nu toch te vroeg uitkomen , hoeft dit nog niet noodzakelijk zijn einde te betekenenç
meng 1/3 honing met water en doordreng een watje ofzo met dit suikerwater, als je de vlinder hierop zet kan hij drinken en blijft hij in leven, je kan dan ook een grote vliegkooi ofzo voorzien (kan je snel in elkaar knutselen met wat hout en vliegengaas).
beste is natuurlik dat hij zijn vleugels in de vrije natuur kan openslagen!
Vooral die laatste zin!!
Comment
-
de vlinder staat onder een afdakje.. jullie denken toch niet dat ik de pop hier binnen hou zeker?
* All We Really Need To Survive Is Just One Person Who Really Loves Us..
Comment
-
-
Ik heb het al een paar keer gezegd en ik ga het nog maar eens herhalen : het begin van goede natuurfotografie is respect voor de natuur en voor de dieren in hun omgeving. Als je een foto niet kan maken zonder een dier uit zijn vertrouwde omgeving te halen, maak hem dan niet, zo simpel is dat. Waar halen sommige mensen in godsnaam het recht of de idee vandaan om effe voor goddevader te gaan spelen en een beest uit zijn biotoop te gaan halen ??
Een rups op een spiegel mag dan een mooi plaatje opleveren, bij de natuurliefhebbers hier maak je je er niet echt populair mee. Wat is de volgende stap : nestfotografie en dan de kuikentjes effe in het gras zetten voor een mooi plaatje ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk berichtWat is de volgende stap : nestfotografie en dan de kuikentjes effe in het gras zetten voor een mooi plaatje ??
Ze hebben dat, toen ik een baby was, toch ook met mij gedaan... Ben ik er aan onderdoorgegaan ???
Greetz, Kariboe
P.S. 1. Misschien wel eigenlijk
P.S. 2. Dieren uit hun biotoop halen, zeer aanlokkelijk, maar immoreel* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
Comment