Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

en nog eens libellen…

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: en nog eens libellen…

3de foto is zeker de beste ; bij 1 en 2 met flill flash kun je best - 2/3 of zelfs -1 flitscompensatie gebruiken;
    maar zoals Hans voorstelt, voor macro met voldoende licht (zoals hier) werk ije best zonder flits ;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mowgli Bekijk bericht
      Flits was een testje.Is inderdaad beter zonder.
      Ik gebruikte een statief om scherpere foto te bekomen, daar ik manueel scherpstel. Door meer oefening bij macrofotografie denk ik dat dit wel beter gaan om uit de losse hand te fotograferen. Ik heb deze lens nog maar juist en het is toch even wennen. Maar die driepoot is echt wel een last om u een beetje vrij te kunnen bewegen!
      Gebruik eens een monopod, ( leen desnoods eens één en probeer) handig om mee te nemen en eenvoudig in gebruik, gebruik deze bij 90% van mijn macro opnames ( stel ook steeds manueel scherp en het is maar een 105 mm liefst met zonlicht).
      groeten Luc
      Overigens mooie corektie van Bart, en mooie reeks om te beginnen.
      BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart1961 Bekijk bericht
        Ik heb bij de eerste foto in Photoshop de levels wat bijgesteld
        Nu ziet hij er wat gezonder uit
        Als ik de foto moet verwijderen hoor ik het wel

Gr Bart

Ziet er goed uit, maar het rare is dat mijn origineel niet zo flets is (ook nog niet oké hoor). Ik heb wel in photoshop "bewaar voor web" gekozen. En bij deze merk ik dat de foto wat lichter wordt.

foto mag blijven hoor

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
          Gebruik eens een monopod, ( leen desnoods eens één en probeer) handig om mee te nemen en eenvoudig in gebruik, gebruik deze bij 90% van mijn macro opnames ( stel ook steeds manueel scherp en het is maar een 105 mm liefst met zonlicht).
          groeten Luc
          Overigens mooie corektie van Bart, en mooie reeks om te beginnen.
          Zal zeker eens een monopod proberen, als ik iemand vind natuurlijk. Kun je mij eventueel wat tips bezorgen ivm aanschaf monopod?

greetz
          M

Comment

Ik heb wel in photoshop "bewaar voor web" gekozen. En bij deze merk ik dat de foto wat lichter wordt.
            Aha, dat heeft dan te maken met de conversie van Adobe sRGB naar RGB (of omgekeerd). Heb daar ooit es een artikel over gevonden, maar waar was dat weer ?
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Flits was een testje.Is inderdaad beter zonder.
              Ik gebruikte een statief om scherpere foto te bekomen, daar ik manueel scherpstel. Door meer oefening bij macrofotografie denk ik dat dit wel beter gaan om uit de losse hand te fotograferen. Ik heb deze lens nog maar juist en het is toch even wennen. Maar die driepoot is echt wel een last om u een beetje vrij te kunnen bewegen!
              Vanaf 60 jaar moogt ge pas een statief gebruiken.

Nu moet ge alles vanuit de losse pollen schieten.

De derde is ook voor mij het best.
              Groetjes
              ----JO

Comment

Bedankt voor de comments! En @ jo99841 ik zal nog wat oefenen om uit de losse pols te schieten.

greetz
                M

Comment

Working...
                X