Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paardenbijter - Aeshna mixta

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Paardenbijter - Aeshna mixta

Knap gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
      Dit zijn zeer mooie opnames
      Toch had hier een vraagje , hoe is 400mm 1/1600 f5,6 iso200 mogelijk. Zo veel licht heb ik nooit. Ik ben nog maar een beginnerke
      Johan

Op een zonnige dag komt ge nog veel hoger uit met je tijd.

Als ik der op uit ga om te wandelen/fotograferen en ik heb een idee klaar zitten dan houdt ik terdege rekening met de zon/lichtinval. Als er iets toevallig voor de lens komt heb je het niet voor het zeggen hé?

Ik zal dan altijd zorgen dat de zon in mijn rug zit. Dus het object wordt dan door de zon belicht.

Als je de zon voor je hebt zal het object niet genoeg belicht worden.

Dus jij staat tussen de zon en het object(vogel, libel, zelfs met portretjes )

Licht genoeg dan of je moet al met je schaduw het object bedekken. (wat ik bij zeer felle zon dan ook soms doe).
      Groetjes
      ----JO

Comment

Ik vind het heel knap ze vliegend te vangen. Mij nog niet gelukt. Toch ga ik ook voor nr. 3. Prachtige kleuren met een dito compo en scherpte!

Grt.
        Roevca

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
          Op een zonnige dag komt ge nog veel hoger uit met je tijd.

Als ik der op uit ga om te wandelen/fotograferen en ik heb een idee klaar zitten dan houdt ik terdege rekening met de zon/lichtinval. Als er iets toevallig voor de lens komt heb je het niet voor het zeggen hé?

Ik zal dan altijd zorgen dat de zon in mijn rug zit. Dus het object wordt dan door de zon belicht.

Als je de zon voor je hebt zal het object niet genoeg belicht worden.

Dus jij staat tussen de zon en het object(vogel, libel, zelfs met portretjes )

Licht genoeg dan of je moet al met je schaduw het object bedekken. (wat ik bij zeer felle zon dan ook soms doe).
          Bedankt voor de info ,het is MIJ nog nooit gelukt

Johan

Comment

Working...
          X