Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Dit zijn zeer mooie opnames
Toch had hier een vraagje , hoe is 400mm 1/1600 f5,6 iso200 mogelijk. Zo veel licht heb ik nooit. Ik ben nog maar een beginnerke
Johan
Op een zonnige dag komt ge nog veel hoger uit met je tijd.
Als ik der op uit ga om te wandelen/fotograferen en ik heb een idee klaar zitten dan houdt ik terdege rekening met de zon/lichtinval. Als er iets toevallig voor de lens komt heb je het niet voor het zeggen hé?
Ik zal dan altijd zorgen dat de zon in mijn rug zit. Dus het object wordt dan door de zon belicht.
Als je de zon voor je hebt zal het object niet genoeg belicht worden.
Dus jij staat tussen de zon en het object(vogel, libel, zelfs met portretjes )
Licht genoeg dan of je moet al met je schaduw het object bedekken. (wat ik bij zeer felle zon dan ook soms doe).
Op een zonnige dag komt ge nog veel hoger uit met je tijd.
Als ik der op uit ga om te wandelen/fotograferen en ik heb een idee klaar zitten dan houdt ik terdege rekening met de zon/lichtinval. Als er iets toevallig voor de lens komt heb je het niet voor het zeggen hé?
Ik zal dan altijd zorgen dat de zon in mijn rug zit. Dus het object wordt dan door de zon belicht.
Als je de zon voor je hebt zal het object niet genoeg belicht worden.
Dus jij staat tussen de zon en het object(vogel, libel, zelfs met portretjes )
Licht genoeg dan of je moet al met je schaduw het object bedekken. (wat ik bij zeer felle zon dan ook soms doe).
Comment