Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een rups met tijgervel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een rups met tijgervel

Hallo,

Vandaag een rups op de foto gezet.
    Ik wil graag weten welke vlinder dit gaat worden, en wanneer eens rups zijn plekje gevonden heeft, of hij daar dan ook blijft om te verpoppen.
    En hoeveel dagen daar tussen zitten.
    Ik zou graag deze rups als vlinder op de foto willen zetten.

Re: Een rups met tijgervel

Het is volgens mij de koninginnenpage
    zie hier :
    De rups van de koninginnenpage op de wortelen in de tuin zit er nog steeds en is een goed oefenobject. Ze bevindt zich in haar laatste stadium dus ik hoop dat ik ook de pop zie. De kans hier op is wel niet zo groot aangezien de rupsen soms enkele meters verder verpoppen. Wat vinden jullie van de foto's? Jorgen

Gr Bart

Comment

't Is idd een Koninginnepage maar laat in godsnaam die rups zelf z'n overwinteringsplek zoeken. Als je ze te warm houdt dan komt de vlinder te vroeg uit en is ze ten dode opgeschreven.

PS : uw beelden zijn te groen.

Comment

mooie kleuren, maar inderdaad laat de natuur zijn gang gaan hoor, naturlijk kan je wel opletten waar ie gaat rusten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

haha ik ga hem niet vangen hoor...

hij zit bij ons in de tuin, dus zou ik graag foto's maken van deze rups als het een vlinder is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
            haha ik ga hem niet vangen hoor...

hij zit bij ons in de tuin, dus zou ik graag foto's maken van deze rups als het een vlinder is.
            'k Wou dat ik een vlieg was....met een heel klein cameraatje,kon ik mee genieten,knap.Veel sucses in je opvolging.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Mooie! Ondanks dat er zich blaadjes voor de rups bevinden, gaat mijn voorkeur uit naar de eerste. Mooie compo!

Grtz, Fabienne
              Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

Comment

Ik hoop dat het mag van de admin and mods,

Hierbij nog 1 foto van vandaag....
                Na jullie commentaar nog even terug naar de moestuin

Dit maar met inflisten deze opname gemaakt.

Comment

Het is inderdaad een prachtig diertje, zeker de vlinder zelf. Als je een vlinderstruik in de tuin hebt zal je ze zeker wel eens zien. Bij ons in de tuin zie ik ze toch geregeld in de zomer, zowel rups als vlinder. Ik vind het wel wat storend dat er overal een takje of blad voor de rups hangt.

Jorgen
                  Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
                    Het is inderdaad een prachtig diertje, zeker de vlinder zelf. Als je een vlinderstruik in de tuin hebt zal je ze zeker wel eens zien. Bij ons in de tuin zie ik ze toch geregeld in de zomer, zowel rups als vlinder. Ik vind het wel wat storend dat er overal een takje of blad voor de rups hangt.

Jorgen

heheh wat wil je op een wortelplant ...

Comment

Prachtige opnames, alleen de kleur daar klopt iets niet mee, foute witbalans of over-enthousiaste PS ?
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        't Is idd een Koninginnepage maar laat in godsnaam die rups zelf z'n overwinteringsplek zoeken. Als je ze te warm houdt dan komt de vlinder te vroeg uit en is ze ten dode opgeschreven.

PS : uw beelden zijn te groen.
                        Hans, ik heb mijn koninginnepage rups vorig jaar in zijn kweekbak laten verpoppen en vervolgens de pop laten overwinteren buiten in een onverwarmde schuur ; rond mei geloof ik is de vlinder dan uitgekomen ;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx Bekijk bericht
                          Hans, ik heb mijn koninginnepage rups vorig jaar in zijn kweekbak laten verpoppen en vervolgens de pop laten overwinteren buiten in een onverwarmde schuur ; rond mei geloof ik is de vlinder dan uitgekomen ;
                          Ja maar gij zijt een kenner hé Herman. Begin dit jaar zijn er fotos gepost van een Koninginnepage die ontpopt was nog voor er één bloem open was. Het beestje was uiteraard ten dode opgeschreven .

Comment

Working...
                          X