Ik ben een nieuw macroterrein aan het exploreren. Een spoorwegberm in mijn buurt, zowat de enige plaats waar overijverige landbouwers en stedelijke groendiensten niet voortdurend maaien. En het is veelbelovend.
Een 3-tal heel verschillende plaatjes maar allemaal in dezelfde buurt gemaakt.
1. Traditioneel, een hommeltje op klaver. Maar ik vind het dof effect wel leuk.
2. Het is blijkbaar het moment van de pyamawantsen. Met tientallen (volwassenen en nimfen) zitten ze bijeengepakt. Dit exemplaar was op een zeer vreemde manier aan het balanceren op de rand van de bloem. Hier wel iets meer last van schitterend zonlicht op het pantser.
3. En ik kon het niet laten om toch nog eens een vlindertje te proberen met de 60mm. Jammer van de voelsprietjes maar zo dicht kunnen komen geeft toch een gevoel van sensatie.
Een 3-tal heel verschillende plaatjes maar allemaal in dezelfde buurt gemaakt.
1. Traditioneel, een hommeltje op klaver. Maar ik vind het dof effect wel leuk.
2. Het is blijkbaar het moment van de pyamawantsen. Met tientallen (volwassenen en nimfen) zitten ze bijeengepakt. Dit exemplaar was op een zeer vreemde manier aan het balanceren op de rand van de bloem. Hier wel iets meer last van schitterend zonlicht op het pantser.
3. En ik kon het niet laten om toch nog eens een vlindertje te proberen met de 60mm. Jammer van de voelsprietjes maar zo dicht kunnen komen geeft toch een gevoel van sensatie.
Comment