Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gehakkelde aurelia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gehakkelde aurelia

Mijn Nikon Coolpix 5700 wil op de gewone macrofunctie (bloemmetje) vaak niet scherpstellen als ik dichterbij kom dan 15 cm terwijl ik lees dat hij tot een afstand van 3 a 4 cm moet werken! Herkent iemand dat? Nu ontdekt dat het al beter lukt als ik de metering op center-weighted instel. Ondertussen een paar leuke macro's gemaakt.

Rita

P.S. Heeft iemand tips om de scherpstelling in macro-functie beter te laten verlopen?
    En hoe voeg ik een foto in een bericht voor dit forum als ik geen website heb?

Re: Gehakkelde aurelia

Ik gebruik altijd de website Tinypic. Ga effe naar Google, tik "tinypic" in en de eerste link is denk ik al de juiste. Eens op die site zie je staan "Upload Image". In "bladeren" duid je aan om welke foto het gaat. Dan klik je om aan te geven dat ie de foto mag uploaden, kan even duren, en in twee vakjes verschijnt de URL en de Tag. Het is de Tag die je nodig hebt. Deze kan je herkennen aan het feit dat er voor de link IMG staat en na de link /IMG tussen vierkante haakjes. Deze rij kopieer je naar je bericht, en dan zou de foto, na bericht te hebben geplaatst, moeten verschijnen.

Groet, Nathalie

Comment

Bedankt alvast, nu lukt het inderdaad!

Dan hier een foto erbij die ik met de macro-functie en center-weighted metering wist te maken. Nog niet helemaal scherp , maar het gaat ergens op lijken en ik hoop nog steeds op verbetering

Rita

Comment

Echt heel mooi gedaan!

Enkele tips: Probeer es een andere compositie. Moest ie meer links gestaan hebben, dan was de foto nog beter! Zorg ervoor dat er altijd ruimte is in de kijkrichting van het dier. Je dier in het midden plaatsen geeft niet zo'n sterke foto.
        De foto mocht ook een beetje lichter geweest zijn, maar er was waarschijnlijk ook geen sprietje zon te bespeuren (met dit regenweer )
        Wat de scherpte betreft: dat komt nog wel!

Misschien ook volgende keer foto iets groter plaatsen?

In ieder geval: Goed bezig! Oefening baart kunst!

Groet, Nathalie

Comment

Working...
        X