Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bosmieren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bosmieren

Verbazingwekkend scherp voor diertjes die geen fractie van een seconde stilzitten .
    Zou ook wel eens willen weten hoe je dat voor elkaar gekregen hebt ...
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Schitterend in beeld gebracht.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Wow

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
          Zalige reeks

Wat mij vooral bezighoudt is waar je die DOF haalt. Die mieren zijn geen stilzitters. Geflitst ? Lichttentje ? (Dat laatste zou trouwens het heerlijk diffuuse licht verklaren...
          Eddysign, je maakt een mens nieuwsgierig ?!?

Greetz, Kariboe
          1 de "grote" DOF komt doordat de mieren ook groot zijn en ik dus minder hoef te vergroten, de meeste zijn rond de 1:1.
          Gewone zwarte mieren vergroot ik meestal met 3:1 en dat is negen keer zo groot, daarbij heb je ook veel minder DOF.

2 Ik heb het belicht met een 420EZ met daarop een kleine softbox.
          Die heb ik niet te dicht op het onderwerp zodat je zachter licht krijg.
          Verderweg=minder hard omdat de onderlinge afstand van de onderwerpen tot de lichtbron kleiner wordt, zoek maar eens op Inverse square law.

En het scherpstellen is een kwestie van veel doen, conditioneren.
          Ik wordt er al handiger in en ik dwing mezelf om ook naar de compositie te kijken.
          Ik zou het liefste willen richten, scherpstellen en schieten maar dan is je compositie niet al te best.
          Je moet even de tijd nemen en ook aan de compositie denken, best lastig omdat je veel "mooie platen" moet laten gaan.

Streng en kritisch zijn op jezelf werkt wel.
          Rustig blijven is het toverwoord
          Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
          EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Bedankt voor je bijkomende uitleg
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Eens met voorgangers, het is een prachtreeks van uitzonderlijke kwaliteit.
              Groetjes--------
              ----------Ludwig

Comment

Working...
              X