Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ze wegvliegen hebben ze mooie oranje-rode vleugels en zie je ze heel goed, maar als ze stilzitten werkt hun camouflage uitstekend en moet je heel goed kijken om ze te vinden.
Van die eerste durf ik het niet zeggen ,maar die tweede lijkt mij toch de blauwvleugelsprinkhaan (Oedipoda caerulescens)te zijn, en die heeft nog altijd blauwe vleugels als hij vliegt. Of ben ik mis?
Van die eerste durf ik het niet zeggen ,maar die tweede lijkt mij toch de blauwvleugelsprinkhaan (Oedipoda caerulescens)te zijn, en die heeft nog altijd blauwe vleugels als hij vliegt. Of ben ik mis?
Mooie serietje
Inderdaad je zou wel eens gelijk kunnen hebben, bedankt voor de determinatie, want daar ben ik niet zo goed in. Maar als ik mij niet vergis heeft de eerste oranje-rode vleugels. Weet iemand welke soort dit dan is???
Het zou de Roodvleugelsprinkhaan -- Oedipoda germanica kunnen zijn maar die zit niet in belgie. Laatste waarneming dateert van 1984.
In Belgie gevonden ?
Neen, ik was vergeten er bij te vermelden dat ze genomen zijn in de "Hautes Alpes" (Frankrijk). Als ik het goed begrijp kunnen we hier dus spreken van een "paarse coalitie".
Comment