Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kanaaljuffer en grote wesp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kanaaljuffer en grote wesp

    Een niet zo alledaags juffertje , de kanaaljuffer

    een kiekeboe prentje


    en lateraal



    Verder nog een flinke wesp, voor de shot dan, want ik kan er geen naam op kleven

    Nature close - up :
    http://intruigingnature.photodeck.com//

  • #2
    Re: Kanaaljuffer en grote wesp

    jaja, weeral knap van henk!
    die wesp is wsl een sluipwesp (zie mijn post)
    je hebt wel precies wat last van stofjes op je sensor ...
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Kanaaljuffer en grote wesp

      Knappe serie ,nr3 is precies fam van de schorpioenvlieg...denk ik
      Voila,het antwoord is er
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Kanaaljuffer en grote wesp

        Mooie shots

        Maar kleuren en toon zijn wat dof. Ik heb het hier eventjes vlug geprobeerd om de levels in de middentonen en de hoge lichten wat te verhogen en ook het kontrast een beetje op te krikken. Het scheelt een pak...

        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Kanaaljuffer en grote wesp

          Tweede kan mij het meest bekoren

          En inderdaad eens naar de carwash gaan met je camera.
          Groetjes
          ----JO

          Comment


          • #6
            Re: Kanaaljuffer en grote wesp

            Ik heb inderdaad last van vuil op de sensor, maar ik vrees dat als ik er zelf aan begin (onhandig als ik ben) ik beter meteen een nieuw toestel bestel en hem ingeven via de winkel zet me waarschijnlijk zonder toestel net op het moment dat ik het het meeste nodig heb.... ik probeer -als verademing van een drukke job- op een voorzichtige wijze fotografische inventarisaties te doen in onze lokale natuurdomeinen hier. TJa , ik zal er toch maar eens nen keer moeten mee aan beginnen denk ik he ... kuisen ...

            Ik heb trouwens eventjes verschoten, was daarnet bij vrienden en bekeek mijn beelden op hun scherm en ... wat een verschil qua kleur en vooral licht. De foto's waren ginds erg erg donker, terwijl ik ze er hier op mijn scherm (oude Satellite Toshiba laptop) goed vond uitzien (allee vind ik alvast). Misschien moet ik het scherm eens calibreren ... Het is me trouwens ook opgevallen dat als ik afdrukken vraag deze meestal ook donkerder terugkomen dan op het scherm. Kariboe zijn opmerking verontrust me daarom een beetje Moet ik blijkbaar ook eens bekijken.

            Tjonge en ik die dacht dat ik beelden maakte om te ontspannen
            Nature close - up :
            http://intruigingnature.photodeck.com//

            Comment


            • #7
              Re: Kanaaljuffer en grote wesp

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk Wallays
              Ik heb trouwens eventjes verschoten, was daarnet bij vrienden en bekeek mijn beelden op hun scherm en ... wat een verschil qua kleur en vooral licht. De foto's waren ginds erg erg donker, terwijl ik ze er hier op mijn scherm (oude Satellite Toshiba laptop) goed vond uitzien (allee vind ik alvast). Misschien moet ik het scherm eens calibreren ... Het is me trouwens ook opgevallen dat als ik afdrukken vraag deze meestal ook donkerder terugkomen dan op het scherm. Kariboe zijn opmerking verontrust me daarom een beetje Moet ik blijkbaar ook eens bekijken.
              Heu, je 3 beelden hier zijn niet overdreven donker hoor... dat niet ! Maar ze kunnen helderder, frisser, smakelijker...



              Ik plaats even je tweede, die ik naar mijn scherm en naar EN SMAAK heb aangepast. Als je dit niet hebben wil, laat het maar weten...
              Het is geen universele maatstaf, maar een persoonlijke interpretatie. Toch vind ik dat nogal wat fotografen op dit forum hun beelden veel te weinig ophelderen en verfrissen

              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Kanaaljuffer en grote wesp

                Mooie reeks Henk

                En ik sluit me aan bij de bemerkingen over de 'carwash' en vooral het frisser maken van je foto's. Ze hebben potentieel genoeg.
                Meer foto's op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Kanaaljuffer en grote wesp

                  Oef, een kleine gerusstelling Kariboe.

                  Een beetje randinfo eerst : De foto werd maar om 19H30 neergezet en qua licht was het toen geen "vetten" meer. Mijn toestel had zelfs last om scherp te stellen (de AF ging gewoon niet) , heb hem daarom manueel gefocused en getrokken (400 ASA 1/80s weliswaar nog zonder flash).
                  Nu back to the point : Vanop mijn scherm verkies ik mijn versie boven de jouwe omdat ik jouw versie te 'scherp/fel' vind, mijn versie vind ik iets 'romiger/rustiger' (of hoe moet ik dat nu zeggen... ), misschien wel een beetje donker. Ik zie/voel het verschil vooral op de poten van het beestje en ook het blauw is m.i. in jouw versie iets te bleek tov hoe ik het ginds zag.

                  Maar ik ben uiteraard benieuwd naar de meningen van anderen , want misschien ligt het ook wel aan scherminstellingen en toont mijn scherm ze iets bleker dan ze 'normaal' zijn... (vraag is of we daar zo ooit achter komen hé )
                  Nature close - up :
                  http://intruigingnature.photodeck.com//

                  Comment

                  Working...
                  X