Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s'avonds als het donker is...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• s'avonds als het donker is...

Eens het goed donker is komt het nachtleven opgang. Vooral tussen 23H00 en 02H00 is heel veel waar te nemen. Bijna iedere nacht merk ik andere nachtbezoekers. Hier 3 voorbeelden van enkele vliegers:

Notodonta ziczac - kameeltje:

Lymantria dispar - plakker:

Pheosia tremula - brandvlerkvlinder:

Frans.

Re: s'avonds als het donker is...

mooi he, vooral 2.

Nu die achtergronden nog ... zal nie gemakkelijk worden. Misschien een paar m2 gezuurd glas in uwen hof zetten
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
      mooi he, vooral 2.

Nu die achtergronden nog ... zal nie gemakkelijk worden. Misschien een paar m2 gezuurd glas in uwen hof zetten
      Ja ik weet het.... Voor opnames bedoeld als identificatie is dit niet zo erg, hoewel ik mij wel erger aan de structuur die je ziet vooral bij de kleinere insecten. Als ze iets verder van het laken vliegen wordt dit zachter maar het zou nog mooier zijn met een natuurlijke achtergrond. Maar je weet dat ik de beestjes niet wil aanraken, niet wil gevangen nemen. trouwens de minste aanraking beschadigd als snel hun mooie kleuren en fijne haartjes.

Op glas vermoed ik dat ze zich niet gemakkelijk zullen kunnen vasthouden tenzij je de hoek sterk verlaagd. Ik heb vroeger nog met zeefdruk gaas gewerkt (maken van gedrukte printen voor mijn schakeligen). Spijtig heb ik er geen meer liggen maar dat is een zeer fijne structuur en vermoedelijk zelfs goed doorschijnend. Dit kan heel strak opgespannen worden ( zo zeefdrukken ze grote oppervlakten) en de beestjes zouden zich nog goed vast kunnen houden. En het is bestand tegen het water....

Maar ik heb nog andere ideeen maar die moeten nog wat rijpen.

Frans

Comment

we zullen sebiet zien of ze goed op glas kunnen blijven zitten

ik ben bijna zeker van wel. Want ik vang naast een serre, en daar zitten er bijna zoveel op als op het laken.

Maar je zult het wel zien. Onder het motto 2 halven maken ook 1 hele
        --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
          ik ben bijna zeker van wel. Want ik vang naast een serre, en daar zitten er bijna zoveel op als op het laken.
          Ha... dan kun je ze ook vanaf de onderkant opnemen.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
            Ha... dan kun je ze ook vanaf de onderkant opnemen.......
            idd .. alleen moeet je de reflecties onder de knoet houden. Das een andere zaak. Maar in een grote softbox moet dat volgens mij lukken

maarre we zijn hier wel zwaar off-topic aan't gaan
            --

Comment

tweede erg mooi.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X