Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Waar een regenbui al niet goed voor is. (Vandaag nog eens zonder fototoestel op stap geweest, en 't was lang geleden dat ik nog zo'n regenvlaag over me heen kreeg)
misschien een hele domme vraag hoor, maar hoe kan jij de exif bekijken van deze foto?
Door het gratis 'view exif'. Die kan je van hun site downloaden en dan zet het zich automatisch in IE en kan met een rechtermuisklik zien welke de instellingen van de foto zijn, allé als de maker van de foto de exif heeft laten staan
Door het gratis 'view exif'. Die kan je van hun site downloaden en dan zet het zich automatisch in IE en kan met een rechtermuisklik zien welke de instellingen van de foto zijn, allé als de maker van de foto de exif heeft laten staan
Jij verbaast ons steeds weer Vicky. In jouw handen wordt ieder fototoestel een kip met gouden eieren.
Wat me niet loslaat is de focaal aanduiding bij de Canon Powershot. Ik ken het toestel niet, maar lees in de EXIF dat focaal 6 mm bedraagt. Is dit 6 mm wide-angle t.o.v. 35mm kleinbeeldfotografie en dus extreem groothoek of is dit een referentie die Canon bij deze soort lens toepast? Als ik de foto inlaad in PS en PTlens opzoek krijg ik de vermelding dat de brandpunt idd 6 mm is. Daarbij stelt het programma voor een correctie uit te voeren i.v.m. de vervorming. Als ik dit wil uitvoeren wordt de vervorming evenwel groter en lijkt alles naar een fisheye-pespectief over te hellen. De opname zoals jij ze hier toont is beter dan wat PTlens voorstelt. Heb je al enige correctie uitgevoerd of komt alles zo uit het gouden Canon-pandora-doosje?
Nogmaals mijn respect voor deze posting, die beslist geen snapshot is maar een prima huzarenstukje.
Comment