Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in macrofotografie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw in macrofotografie...

Ik ben nieuw in macrofotografie. Heb de onderstaande serie gemaakt met mijn 70-200 1:2,8 L IS USM. Kan iemand mij bijv. vertellen waarom ik een macrolens zou moeten aanschaffen? En hoe zou ik onderstaande foto's kunnen verbeteren of anders nemen? Wat ik wel moeilijk vindt is het scherpstellen van het onderwerp, is daarom een macrolens misschien noodzakelijk?

foto 1 Bij met compaan:

1/250 f 7,1 iso 500

foto 2 Vlinder met compaan:

1/160 f 9 iso 500

foto 3 Bij:

1/200 f 4 iso 500
    Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

Re: Nieuw in macrofotografie...

zou het effe in fotodiscussie zetten daar zitten de experts, deze drie niet zo geslaagd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Welkom in een zeer fascinerende wereld, de wereld van het kleine en je weet als je het kleine niet beheerd ......... maar daar is zeker niet alles mee gezegd.
      Ik ben zelf nu reeds enkele maanden intensief met macro bezig en wat vooral opvalt zijn 2 elementaire zaken 1) scherpte en 2) DOF naast compo kleur ...enz.
      en veel oefenen, macro moet je leren begrijpen aanvoelen vaak zijn de onderwerpen eigenzinnig, rusteloos of zelf agressief. dus geduld is hier zeker op zijn plaats.
      Bekijk zelf eens het forum macro en oordeel zelf, een close up zal nog wel lukken met de 70-200 maar echt macro werk is mijn inziens te hoog gegrepen zelf voor deze lens.