Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klimop vlindertje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klimop vlindertje

Hoe kan ik deze het beste bewerken denken jullie?
    En hoe vinden jullie de foto's?

Re: Klimop vlindertje

Ik vind de achtergrond wat onrustig en om het een echt interessante macro te maken moet het beestje toch wat meer in beeld gebracht worden. Alleen denk ook niet dat dat zo makkelijk is met jouw lens?
    ''De camera is een instrument dat de mensen leert kijken zonder camera''
    Nikon D50, Tamron 28-75mm F2.8 , Panasonic DMC-FZ5

Comment

Vlindertje loopt een beetje verloren in de foto, mag beeldvullender zijn hoor!

Comment

Ik heb alleen nog maar een 18-55 lens bij mijn Nikon, ik wil wel heel erg graag nog een Macro lens, maar ik moet nog maar even kijken welke enzovoorts.

En hoe dichterbij ik kwam, kon hij niet meer scherpstellen, ook niet als ik het zelf deed, echt heel jammer.

Ik vind zelf de achtergrond ook een beetje saai, ik had liever een fleurige achtergrond gehad, maarja ik kan niet bepalen waar de vlinder gaat zitten jammer genoeg!

Bedankt voor het commentaar .

Comment

Ja, die blauwtjes zijn echt wel heel klein om ze met de kitlens vast te leggen.

Maar het is een waardevolle poging.
          Meer foto's op mijn website

Comment

Als je toch met deze lens graag makro fotografeerd op een goedkope manier, koop dan een set close-up lensjes. Kost ongeveer 50 €.
            De kwaliteit is niet die van een makro maar je kan de sfeer al proeven.
            Zal ook niet toepasbaar zijn op schuwe insekten omdat je dan met je camera zeer dicht bij moet komen.

Comment

Dan ga ik daar eens naar kijken, bedankt voor de tip !

En bij dit vlindertje kon ik zo dichtbij komen! Hij ging pas echt weg als je het blad aanraakte .
              Wel grappig in tegenstelling met die andere witte vlinder.

Comment

wel goed te zien hoe klein dat beestje eigenlijk is.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sorry, met alle respect, maar deze platen horen in "Fotodiscussie" thuis...
                  Scherpte kan stukken beter, zelfs al is je gebruikte objectief geen macro. Het vlindertje staat veel te centraal. En je had uiteraard ook geen geluk met de lichtomstandigheden...
                  Ik zou zeggen : probeer opnieuw. Met beter licht, scherper en plaats het vlindertje interessanter in het kader (niet knal in het midden)...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                  X