Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hmmmmm....lekker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hmmmmm....lekker

Kortom, KNAP

Mvg Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gsx600r
      zeer mooi vastgelegd macroshopper. Bij elke foto die ik van je zie krijg ik zelf meer en meer zin om het eens te proberen en me erop toe te leggen. Daarom ben ik ook wel geinteresseerd met welk arsenaal je deze schoonheden te lijf gaat
      Gebruik steeds m'n Nikon D70,Sigma105mm 2.8 macro en de Sigma180mm 3.5,
      geen statief of flits.( kan mss nog komen )
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
        Gebruik steeds m'n Nikon D70,Sigma105mm 2.8 macro en de Sigma180mm 3.5,
        geen statief of flits.( kan mss nog komen )
        Amaai, wat een vaste hand heb jij , om jaloers op te zijn . . . Dat statief komt wel met de jaren . . . , den bibber ook, daar kan ik al over meepraten . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

alles is gezegd ,
          EOS 50D + BGE2N+EOS 350D + BG E3 -Canon 18-200 EFS IS - 18-55 EFS - EF50 mm MKI 1.8 -
          EF 70-200 2.8 L usm - 2X EXT. - Sigma 150 mm 2.8 Macro - Manfrotto 676B

Comment

Ben nieuw op het Forum en maak reeds kennis met VAKMANSCHAP. Zou echter graag zien dat men bij de fotos vermeld met welk materiaal en belichting gewerkt werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gaander
              Zou echter graag zien dat men bij de fotos vermeld met welk materiaal en belichting gewerkt werd.
              Een goede manier om er achter te komen met welke camera en met welke instellingen een digitale opname is gemaakt, is door de EXIF-informatie van het beeld te raadplegen. Dat kan via zogenaamde stand-alone EXIF-viewers en sinds kort ook via een speciale plug-in voor Internet Explorer. Dankzij de plug-in ViewEXIF is het nu ook

--

ik heb me lang ingehouden, maar nu toch even over de foto :

... ... ik snap jullie echt niet. Voor mij is dit verre van een goede foto (sorry shopper, maar ik zeg het zoals ik het denk).

Ik vind 'em veel te krap gecadreerd, veels en veels te gesatureerd (ooit al zo'n gifgroene juffer in't echt gezien ?), contrast is ook te hoog, zware slagschaduw van de prooi, rietstengel wordt ook storend naar beneden toe

oke, je kan niet aan alles iets doen. Maar dat maakt dat dit voor mij persoonlijk zeker geen aangename foto is.

(oef das eruit, en nu maar hopen dat ze me lynchen )
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Heb het origineel erbij geplaats,geen bewerking,geen geknoei aan de achtergrond.Dit is dus een foto en geen bewerkte,met allerlei voorhande zijnde software,opname.Ik durf van elke foto mijn orig laten zien en je zal merken dat dat de natuur weergegeven word zoals hij is.
                Je weet toch dat je met kruiden,room en een scheutje cognac een ****** kan goed maken....maar het blijft een ******.
                Ter verduidelijking:Werk momenteel met een vervangschermpje,in leen van een BD waarvoor mijn dank,dat eigelijk niet geschikt is voor fotografie.
                Tevens ook vermelden dat ik wegens omstandigheden geen tijd heb om mijn gedacht te zeggen over de foto's die verschijnen in macro en close-up,hetgeen ik anders voor 95% wel doe.
                Nog geen 2j.geleden ben ik met fotografie begonnen en ben zeer tevreden met mijn resultaten.
                Toch bedankt voor je comment.
                Last edited by Macroshopper; 13 juli 2006, 20:45.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
                  je zal merken dat dat de natuur weergegeven word zoals hij is.
                  shopper, ik heb niet gezegd dat je 'geknoeid' hebt mbt het origineel. En dan mag die juffer nog zo op je origneel staan (NEF of JPG, speelt geen rol) dan nog zie je in het echt zo geen kleuren.

Je sensor 'bewerkt' de info (milivolts) die hij 'binnenkrijgt' en dat doe ze elk op hun eigen manier (nikon vs canon - de verschillende modellen onder elkaar)

Dus dat origineel erbij heeft voor mij geen waarde om de natuurgetrouwheid te bewijzen.

En al zou hij dan zo rondvliegen, nog vind ik het geen goede foto. Als je een foto hebt die in volle zon gemaakt is, met harde contrasten dus, kan je met PS hem nog altijd wat 'zachter' maken om hem aangenamer te doen lijken.

Kijk bij volle zonlicht naar eender welk wit voorwerp, dat zal altijd uitgebleekt zijn. Maar daarom ga je die toch niet uitgebleekt op een foto weergeven en zeggen : "het is een goede foto omdat het toen zo was".

Ik wist dat ik m'n nek ging uitsteken met deze comments. Maar zo denk ik er hier nu over. En ik ben nu eenmaal iemand die mijn gedacht zegt (goed of slecht). Ik hoop dat je daarmee kunt leven.

enne ... als je ooit eens een origineel van me wilt zien, roep dan maar (er zijn er hier nog die dat ooit gevraagd hebben ... ... achteraf nog weinig van gehoord )
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Dapper Perrush, maar ik ben het wel met je eens.
                    Als ik naar het orgineel kijk zie ik meteen wat er aan de hand is, hij is veels te veel onderbelicht.
                    Als je dat recht wilt trekken krijg je rare kleuren en contrast.
                    Daarom roep ik het maar weer eens "Expose to the Right"
                    Vooral bij macrofotografie is dat erg belangrijk, beestjes zijn vaak al zwart en je wilt toch het maximale detail hebben.
                    Als je onderbelicht krijgen de schaduwen te weinig informatie.
                    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                      Vooral bij macrofotografie is dat erg belangrijk, beestjes zijn vaak al zwart en je wilt toch het maximale detail hebben.
                      Als je onderbelicht krijgen de schaduwen te weinig informatie.
                      Of een Fuji S3 Pro aanschaffen . . . .het bekende betere dynamisch bereik van de S3 zou hier ook tot betere resultaten kunnen leiden, zeker wat betreft de zeer lichte en donkere partijen.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                      X