Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orgyia Antiqua rups

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Orgyia Antiqua rups

Toen ik vanavond thuiskwam zag ik deze mooie rups zitten in de tuin.
    Het was al te donker om zonder flits te werken dus heb ik de SB 800 er bij gehaald om indirect te belichten.

Ik heb nog niet zoveel ervaring met de combinatie macro - flits. Dus spaar jullie tips en/of kritieken niet.

Via Google kon ik (in amper 3 minuten, startend met de zoekterm "rupsen determineren) bepalen dat dit de rups is van de witvlakvlinder (Orgyia Antiqua), en meer bepaald een mannetje (wegens de gele borstels).

Meer foto's op mijn website

Re: Orgyia Antiqua rups

Mooie serie van kleurrijk beestje.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hele knappe! Eerste geniet mijn voorkeur.

Grtz,Fabienne
      Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

Schitterende serie
        Meer dan uitstekend
        mvg,
        Ludo V.

Comment

mooi hoor, voorkeur voor de tweede.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
            Toen ik vanavond thuiskwam zag ik deze mooie rups zitten in de tuin.
            Het was al te donker om zonder flits te werken dus heb ik de SB 800 er bij gehaald om indirect te belichten.

Ik heb nog niet zoveel ervaring met de combinatie macro - flits. Dus spaar jullie tips en/of kritieken niet.
            Niet zoveel ervaring ???? met macro - flits.
            Zou wel eens willen weten hoe je dat doet ? gisteren ook geprobeerd en wel met de nadruk geprobeerd een bloei van een bies dermate vast te leggen dat ik bereikte wat jij zonder ervaring (flis combinatie macro) ??? bereikt een mooie zwarte achtergrond met toch een duidelijk en contrastrijke afbeelding.
            Komt dit zo van de sensor of speelt de ervaring met phs hier een belangrijke rol in, wegens het ontbreken van de exif wordt ik ook niet veel wijzer.
            Verder wil ik nog kwijt dat het een prachtige reeks is maar dat vermoede je waarschijnlijk wel.
            groeten Luc
            BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

Knappe prestatie!
              Die herhaling van die gele noppen op de vlinder en de bloem vind ik wel iets hebben.
              Die eerste krijgt mijn voorkeur vanwege de compo.

Comment

zeer mooie ! het gebruik van de flash stoort mij niet echt ;

is die bloem hemelsleutel? dat lijkt mij toch niet de waardplant van een witvlakvlinder? ik dacht dat die op bomen , wilg bv, voorkwam,

Comment

Een specialleke! Mooi hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx
                    is die bloem hemelsleutel? dat lijkt mij toch niet de waardplant van een witvlakvlinder? ik dacht dat die op bomen , wilg bv, voorkwam,

of is het muurpeper?

Comment

Heel goed gedaan.
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Mooie serie van dit prachtige rupsje
                        (Toevallig dit rupsje van de week ook gezien...voor 't eerst!)

Gr.Petra
                        http://www.pbase.com/peetje252

Comment

Bedankt voor de reacties. Zelf was/ben ik nog niet helemaal overtuigd van deze foto's. Ik vind dat de haren op de rups nog teveel het flitslicht weerkaatsen. Het zou nog mooier zijn als ze wat zwarter waren. Maar goed, da's misschien mijn perfectionistische afwijking

@ camouflage: exif voor de 3 foto's is 1/60; f/16; iso 250; -1 en SB800 op TTL stand. Achter de bloem staat een donkere taxushaag op zo'n meter afstand. Deze heeft, in combinatie met de flits, voor de zwarte achtergrond gezorgd. En de nabewerking in PS is eerst levels en contrast goedzetten, een ietsje USM toegevoegd en er dan een 95% crop van gemaakt i.f.v. de compo.

@ Herman: De rups zit inderdaad op een Sedum variëteit. Deze groeit in een ouwe bloempot op zo'n meter boven de grond. De rupsen zitten op een botanische roos die vlak boven die Sedum groeit. Ze doen zich daar tegoed aan de rozenblaadjes heb ik gemerkt. En ik vermoed dat de rups de een of andere manier uit die rozenstruik gevallen is op de Sedum. Wat wel een mooi decor opleverde.
                          Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                          X