Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel+lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw toestel+lens

Eerste macro's met nieuw toestel (1week) en nieuwe lens (juist uit de doos)
    Zonder statief, eerste is wel niet zo scherp maar vond hem wel iets hebben.
    Dus laat alle kritiek maar komen, zo leer ik bij.

Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Re: Nieuw toestel+lens

Over welke nieuwe lens gaat het ? 150mm,180mm.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
      Over welke nieuwe lens gaat het ? 150mm,180mm.
      D200 en sigma 150mm 2,8.
      Foto 1 F2,8 1/125
      Foto 2 F7,1 1/160
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Indien het is om iets uit te proberen en er eventueel iets van op te steken vaag ik mij af waarom je dan in showcase post???
        Zelf ben je niet echt tevreden over het resultaat...dus hoort het hier eigenlijk niet thuis!
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
          Indien het is om iets uit te proberen en er eventueel iets van op te steken vaag ik mij af waarom je dan in showcase post???
          Zelf ben je niet echt tevreden over het resultaat...dus hoort het hier eigenlijk niet thuis!

Dat snap ik niet goed showcase? niet tevreden over resultaat?
          Dat daar nieuw bij staat is niet voor de show, alleen dat ik de instellingen nog moet leren met nieuw materiaal. Dit is men eerste macro lens, ben nog maar 1,5 jaar met fotografie bezig. De bedoeling is dat ik iets bij leer, ik kan tegen alle kritiek tegen maar dit is bij meer ......... dan iets anders. Een vriend heeft al een PM gestuurd met de vermelding dat F 2,8 bij eerste foto niet goed is.Heb die foto alleen gepost omdat ik vond dat die wel iets had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse

Dat snap ik niet goed showcase? niet tevreden over resultaat?
            Dat daar nieuw bij staat is niet voor de show, alleen dat ik de instellingen nog moet leren met nieuw materiaal. Dit is men eerste macro lens, ben nog maar 1,5 jaar met fotografie bezig. De bedoeling is dat ik iets bij leer, ik kan tegen alle kritiek tegen maar dit is bij meer ......... dan iets anders. Een vriend heeft al een PM gestuurd met de vermelding dat F 2,8 bij eerste foto niet goed is.Heb die foto alleen gepost omdat ik vond dat die wel iets had.
            Sorry, ik volg Aquarius. Deze hoort hoogstens thuis in Fotodiscussie.

Comment

Voor een eerste keer met een nieuwe lens mogen de foto's best gezien worden. Ze doorstaan zeker de vergelijking met andere foto's die hier gepost worden.

Laat je niet ontmoedigen door de kritiek hierboven (ook deze personen posten wel iets waar ze zelf niet 100% tevreden over zijn en ik begrijp dan ook hun reactie niet) en als je alle categorieën in showcase volgt dan merk je dat er in de ene wel naar een mening mag gevraagd worden en in de andere blijkbaar niet...
              Een macrofoto post ik ook altijd hier.

Comment

Voor een eerste poging zeer zeker niet slecht, probeer altijd de 'ogen' van uw onderwerp scherp te hebben dat maakt heel de foto goed.
                Vlam er maar op los zou ik zeggen
                Canon R3 en gLas
                http://www.torekefoto.be

Comment

Laat ze hun kritiek maar spuien, ik zie meer MINDER GOEDE foto's in showcase.

Diafragmeren naar een kleinere opening (goter diafragmagetal) is nodig om een grotere scherptediepte te krijgen.

En... oefening baart kunst !!!!
                  http://www.torekefoto.be

Comment

"Zonder statief, eerste is wel niet zo scherp maar vond hem wel iets hebben.
                    Dus laat "alle" kritiek maar komen, zo leer ik bij."

Maar aub enkel positief...de rest hou je beter voor jezelf....
                    Als dit jullie mening is
                    Als je post in "showcase" moet dit voor mij althans iets zijn waar je achter staat en niet op voorhand zegt dat het eigenlijk niet goed is...
                    Het was dus zéker niet mijn bedoeling om negatief over te komen...maar als je meer raadgevingen wenst meen ik dat deze foto beter in een andere rubriek thuishoort...vraag mij anders af waarom die topics nog moeten blijven bestaan?
                    Heb er zelf maanden over gedaan vooraleer hier te posten en ik geef toe het is niet altijd "bingo" maar dat moet je kunnen aanvaarden!!!
                    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                    BD0290BE

Comment

Kwa kleur vind ik de 2é de beste.

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
                      Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Je zal nog wat moeten oefenen met je nieuwe spullen.

Bij de eerste foto zie ik dat het diafragma volledig open stond, en dan had je toch nog maar een sluitertijd van 1/125sec. Hier lijkt het alsof er toch geen bewegingsonscherpte was, maar een wat kortere sluitertijd zal toch een groter percentage scherpe foto's opleveren.
                        Daarvoor zal de iso omhoog moeten, als er niet geonoeg licht is, dan heb je twee mogelijkheden, ofwel de iso omhoog, of anders een flitser gebruiken. Hier zou je ook wat meer scherptediepte kunnen gebruiken, want op f2,8 is er zelfs te weinig scherptediepte om het kopje van dat beestje voldoende scherp te krijgen.
                        Met f4 krijg je bij iso 200 dezelfde sluitertijd, f5,6 zal dezelfde sluitertijd geven in combinatie met iso 400. Op de laagst mogelijke iso-waarden krijg je wel iets minder ruis, maar voor macro's zonder flits heb ik de camera ook geregeld op iso 400 staan, omdat het anders zo goed als onmogelijk is om foto's te maken met voldoende scherptediepte en geen bewegingsonscherpte.

Voor macrofotografie heb je veel licht nodig, en dat is iets wat je miste bij het maken van deze foto.

Bij de tweede foto zit de scherpte niet helemaal op het juiste punt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Maar aub enkel positief...de rest hou je beter voor jezelf....
                          Als dit jullie mening is
                          Het gaat mij niet om het feit of er positieve of negatieve kritiek komt, maar wel om het feit waarom deze foto's nu hier precies niet zouden thuishoren. Beiden, Aquarius en hvr_oosterzele reageren wel op andere foto's waar een mening gevraagd wordt, en hvr_.... post er zelf.
                          Wees iets vriendelijker tegen de nog niet senior-members en dit forum kan voor iedereen 'leuk' worden. Zo'n opmerkingen doen mensen alleen maar afhaken en dit kan toch niet de bedoeling zijn...

no hard feelings...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door libeerroeland
                            Het gaat mij niet om het feit of er positieve of negatieve kritiek komt, maar wel om het feit waarom deze foto's nu hier precies niet zouden thuishoren.
                            "Showcase Macro & Close-up

Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen."

"Welkom in de afdeling Fotodiscussie.

Het doel in een fotodiscussie-forum is een discussie te voeren over een foto, niet over het onderwerp of de inhoud ervan.

We maken een onderscheid tussen fotodiscussie en fotodiscussie extra.
                            - Wie post in fotodiscussie, verwacht milde commentaren die fotografen aanmoedigen om bij te leren.
                            - Wie post in fotodiscussie extra, mag het woordje extra letterlijk nemen bij de kritiek of commentaar: extra grondig, extra technisch, extra hard"

Trouwens, je kan goede foto's trekken en dan zeg ik dat ook : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=115982

Comment

Gasten, memt toch ne keer zo nie.
                              Ik heb inderdaad al heel wat minder foto's gezien.
                              Dat Rosse zelf al bemerkingen geeft, betekent alleen dat hij zelfkritisch is.
                              Een goede eigenschap om te verbeteren als je het mij vraagt.

Ik vind de eerste foto heel sjiek. Heel beperkte DOF maar een heel tof effect en duidelijk sturend naar de kijker.
                              Foto 2 is maar matig maar de tips van black bandit gaan je zeker helpen.

Su6 ermee.

Comment

Working...
                              X