Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Macro-poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste Macro-poging

Ziehier mijn eerste macropoging met mijn kenko ringen en de 100-400L.
    ISO 400 vergeten op ISO 100 te zetten.
    Foto's geschoten in Tv-stand en op monopod.
    Wat vinden jullie er van?

Last edited by JurgenR; 15 juni 2006, 09:00.
    Mijn site Mijn reizen

Re: Eerste Macro-poging

kan niets zien
    -----------------------
    www.maartensomers.be
    -----------------------

Comment

voila, link klopte effe niet
      Mijn site Mijn reizen

Comment

Mist toch behoorlijk wat scherpte.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Daar zat wel iets in maar....scherpte kan heel wat beter
          Flickr PBase
          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je zo iets post in Showcase

Comment

In de scherpte zit het nog niet goed bij deze foto.

Comment

humm de tweede foto (van het pluimpje) die je op dat ander forum hebt gepost vind ik veel beter.

Hier is 't vooral de scherpte die wat ontbreekt. Maar laat je de moed niet in de schoenen zakken. Macro werk is oefenen, oefenen en jawel ... nog eens oefenen.

groetjes en success nog

Comment

Ik zeg dit niet graag, maar je zou toch zelf moeten zien dat dit veel beter moet om te posten.
                  fotosite

Comment

Voor macro's gebruik je zelden de TV-stand. Je werkt best in de AV-stand omdat scherpte (en ook scherptediepte) erg belangrijk is bij macro's. In de meeste gevallen zal je het diafragma zelfs vrij ver moeten dichtzetten om voldoende scherptediepte te krijgen, dat gaat het snelst in de AV-stand. En dan zal je ook geregeld op iso 400 moeten werken om toch nog een aanvaardbare sluitertijd te halen waarmee je geen last krijgt van bewegingsonscherpte.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Mmm.. macro's en monopods ... 't is geen ijzersterke combinatie, liever een stevige 3-poot !
                      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

@Petertje: tja, 't is effe roeien met de riemen die ik heb, statief staat op verlanglijstje

@Black B@ndit: he, bedankt voor de tips, daar ben ik nu eens iets mee, zal er volgende keer zeker rekening mee houden

@Mister B: Ja, ik weet, maar hier zijn ze veeeeel strenger op gebied van posting, nogthans maakt het voor de traffiek van BD niets uit aangezien de foto niet bij BD wordt geupload, en dat in een breedbandtijdperk, maar ja dat zijn nu eenmaal de regels hier en dan proberen we ons daaraan te houden...
                        Mijn site Mijn reizen

Comment

Volgende pogingen kunnen alleen maar beter zijn Veel succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VBiB
                            @Mister B: Ja, ik weet, maar hier zijn ze veeeeel strenger op gebied van posting, nogthans maakt het voor de traffiek van BD niets uit aangezien de foto niet bij BD wordt geupload, en dat in een breedbandtijdperk, maar ja dat zijn nu eenmaal de regels hier en dan proberen we ons daaraan te houden...
                            Ik vind het goed dat ze zo streng zijn. Regels zijn regels, en daar moeten we ons aan houden. Maar ... ik zie in de regels geen reden waarom je die andere foto niet had kunnen posten.

PS: over dat breedband tijdperk: we moeten ook wat rekening houden met de mensen die nog met een analoge modem werken. Of gewoon dat sommige bestanden op trage servers worden gehost, en dan mag de bekijker nog zoveel breedband hebben als hij wilt. Foto's die te traag inladen worden bij mij trouwens rap overgeslagen.

Comment

Working...
                            X